Eerste dag: Oosterhout - Hulst - Hoek

12 augustus 2019 - Hoek, Nederland

Onze eerste vakantiedag.
We moeten nog wat laatste dingetjes opruimen en de bus nog inpakken.
We hadden gepland om rond half één te vertrekken. Soms gebeuren er dingen waardoor je je planning niet haalt en zodoende reden we pas om half vier weg.
Het weer was “goed voor de boeren”, alhoewel de boeren het vast te weinig regen vonden.
Het rijden in de bus gaat relaxed. Op de snelweg heb je met name uitzicht op de achterzijde van vrachtwagens.
Vroeg in de avond komen we in Hulst aan bij onze (schoon-)moeder Rose-Marie. We laten vol trots de bus zien. Ze is er helemaal weg van en het is dat we geen plek hebben voor een derde persoon, anders had ze haar spullen direct gepakt om mee te gaan op ons avontuur.
Ook onze (schoon-) vader Jan komt nog even langs om naar de bus te kijken.
Rond achten rijden we verder van Hulst  naar camping Het Sluisje. Onderweg begint het weer hard te regenen en achter ons zien we een prachtige regenboog. Ach, laten we eens gek doen: We draaien om en rijden richting de regenboog op zoek naar het begin/eind. En waarvan iedereen altijd zegt, dat niet kan, lukt ons dit keer wel. We vinden het einde van de regenboog…. In plaats van een grote pot met goud vinden we er een hele leuke camperbus ;^)

Aan het einde van de regenboog

Camping Het Sluisje is een kleine camping, maar is van alle gemakken voorzien. De eigenaren zijn vriendelijk, er is Wifi en het sanitair is schoon. Voor mensen die geen keukentje hebben is er een keukentje beschikbaar met een koelkast. Er is ook een barretje waar je voor 1 euro koffie kan halen.
De kampeerplekken staan tussen de fruitbomen. Vanuit de camper zie ik conferences en elstars hangen en nog wat andere appelsoorten die ik zo in één keer niet herken. Het fruit mag je plukken als het rijp is.

Het wordt al snel te donker om nog buiten te zitten, dus we drinken nog een kopje thee in de bus. Rond half 11 verbouwen we het zitje naar een bed en gaan we op één oor.

een kopje thee in bed

1. Miranda:
    13 augustus 2019
    Ziet er weer leuk uit dames, een goed begin voor jullie nieuw avontuur. Heel veel plezier 😘
  2. Femke:
    13 augustus 2019
    Cool, Jochie is mee! En wat een gave foto van die regenboog. Fijne vakantie!!!
  3. Herman bos:
    13 augustus 2019
    Ik zit er weer klaar voor om alle verhalen te lezen en kijk er met spanning naar uit .Heel veel fun en genieten maar.
  4. Linda:
    13 augustus 2019
    Tof zeg, jullie eerste camperavontuur met eigen camper. Leuk, die regenboogfoto.
    De camper al een beetje met jullie eigen dingetjes gepimpt?
  5. Pa Janssen:
    13 augustus 2019
    Alvast veel plezier met jullie nieuwe trip.
  6. Frank Janssen:
    14 augustus 2019
    We genieten van jullie enthousiasme van de reislust naar "La douce France"
    Geniet van de trip en beleef veel avonturen.
  7. Fred:
    15 augustus 2019
    Ik zal jullie verhalen weer volgen, maar wij gaan zondag zelf voor 2 weken op vakantie, maar als ik thuis kom lees ik gewoon weer verder, dus in die tussentijd geen reactie van mij, dus nu maar alvast -veelplezier en een goede reis-
  8. Moekie:
    15 augustus 2019