Tweede dag: Belgische Kustweg

13 augustus 2019 - Adinkerke, België

Onze tweede vakantiedag begint rond half 10 als we goed uitgerust opstaan. We hebben heerlijk geslapen in onze camperbus.
We ontbijten lekker lang met een kopje koffie en een schaaltje met muesli, yoghurt en fruit. Uitzicht op een watertje en wat bosschage en wat fruitbomen die vol hangen met appels of peren.
De campingkat komt langs om onze bus te inspecteren. Het is een grappig jong beestje. Hij (of zij) springt in en uit onze camperbus. Inspecteert het bed en gaat vooraan op de bijrijdersstoel zitten.
Rond één uur rijden we de camping af.

campingkat op inspectie

We maken gebruik van de uitgestorven polderweggetjes om Kristel wat in de camperbus te laten rijden. Ikzelf heb ongeveer 300 km nodig gehad om me enigszins prettig te kunnen rijden in de camperbus. Kristel doet dat een stuk rapper na een paar kilometers heeft ze al behoorlijk door hoe hij rijdt en hoe hij schakelt. En dat te bedenken dat ze zelf een automaat rijdt, omdat ze dat schakelen maar niks vindt.

Kristel aan het rijden en het gaat prima!

Het plan is om vandaag langs de Belgische Kustweg naar Duinkerke te rijden.
In Knokke zoeken we een parkeerplaatsje en lopen naar het strand. We hebben een tas met broodjes, drinken en wat beleg en een picknickleed bij ons. De intentie was om op het strand een verlate lunch te eten. Het was inmiddels 3 uur in de middag. Eerst liepen we op het strand naar links. We hadden uitzicht op een industrieel gebied en liepen al snel langs allerlei surfscholen die met name gespecialiseerd waren in Kite Surfing. Leuk om te zien, maar op het strand lagen die vliegers allemaal klaar en af en toe struikelde we bijna over de vliegertouwen. Dus draaiden we ons 180 graden om en liepen naar rechts. Daar zag het strand er wat drukker uit met veel strandhuisjes en hier en daar een strandtent.

Strandhuisjes en vliegers in Knokke

Het waaide veel te hard om te picknicken aan het strand en dus zijn we over de boulevard gaan lopen. We zagen nog nergens een leuk tentje om iets te eten of te drinken en de bankjes op de boulevard keken alleen maar uit op parken met strandhuisjes waar mensen voor hun huisje, ter grootte van een schuurtje, in hun blote bast lagen te zonnen. Een windschermpje er om heen, zodat de buren je niet lastig zullen vallen. Ik hoop dat ik geen van mijn lezers beledig, maar zulke strandhuisjes, vinden wij dus helemaal niets. Je zit nog meer op elkaars lip dan in een rijtjeshuis in een gemiddelde stad. Niks geen vrij gevoel of weidse uitzichten op strand en zee.
Op een gegeven moment worden onze neuzen gekieteld door de heerlijke geur van versgebakken Belgische wafels. “Dan nemen we wel een wafel”, zei Kristel. En, zo gezegd, zo gedaan. Met allebei een warme Luikse wafel en een coffee-to-go hebben we aan een picknickbankje op de boulevard gezeten. Hier hebben we ook gelijk onze broodjes gegeten.
Daarna zijn we weer verder gereden op de A 34.

Via de ANWB kleine campinggids hebben we een camping gezocht in de buurt van Duinkerken:  camping “Kindervreugde” in Adinkerke. Camping “Kindervreugde”, ligt vlakbij Plopsaland en daar zal de naam wel aan ontleend zijn.
We komen iets na zevenen op de camping aan en eten dan lekker buiten voor de  camping onze avondmaaltijd op.

Op camping De Kindervreugde

De bus heeft veel bekijks en een aantal mensen komt een praatje maken.
Het is ons doel om met onze bus bij mensen een glimlach om de lippen te toveren. Of ze nu een hoofd vol stress hebben of een zwaar gemoed, een halve seconde een glimlach. In de steden waar we rijden lukt dat nog niet zo goed. We schatten dat slechts 5% van de mensen die de bus zien daadwerkelijk glimlacht. In Knokke, in de straat waar we de camperbus geparkeerd hadden, in een wat sjiekere wijk, waren wel verschillende mensen geïnteresseerd in de bus. De tweede vraag die ze stelden betrof altijd of we er ook in sliepen. Ik denk dat ze vooral bang waren dat we in hun nette straat zouden blijven slapen. Ze zagen er in ieder geval opgelucht uit als we vertelden dat we verder zouden reizen en gewoon op een camping zouden slapen.

Review:   camping “Kindervreugde”: is een netjes ingerichte camping. Elke plaats is duidelijk aangegeven en gescheiden door een heg of een pad. Camping is goed verlicht en het sanitair is netjes. Het personeel is vriendelijk. Je kunt er brood bestellen voor de volgende ochtend. Verder kun je in een winkeltje ijs en bier kopen.De camping is wel duur. Wij betalen voor 1 nacht met 2 personenen en een campertje inclusief electriciteit 30 euro.

1. Frank Janssen:
    14 augustus 2019
    Mooi verslag van jullie dagbesteding tijdens de reis
  2. Bea:
    14 augustus 2019
    Met een "big smile" heb ik van jullie eerste dag genoten.
  3. Marco:
    14 augustus 2019
    Jullie hadden toch lekker in die sjieke straat moeten gaan slapen 😜😂. Kijken of men Dan nog een big smile hebben. Jullie zijn Dan een soort radicals 😎😱😂. Ik hoop dat het niet zoveel regent ALS in Londen
  4. Pa Janssen:
    14 augustus 2019
    Toch ook weer een leuke dag geweest. Goed dat Kristel ook achter het stuur is gaan zitten. Zal weer wel even wennen geweest zijn om met zo'n bus te rijden.
  5. Buurvrouw en brian:
    14 augustus 2019
    mooi verslag toch nog een gezellig poes op bezoek
  6. Moekie:
    15 augustus 2019
    Wat mooi allemaal heel gezellig groetjes.
  7. Fred:
    15 augustus 2019
    jullie kunnen het zo leuk vertellen