Daytripper

14 juli 2019 - Oosterhout, Nederland

Na onze camperavonturen in Nederland, Verenigde Staten en Canada met een gehuurde camper, begon het bij ons te kriebelen om in Europa met een camper rond te gaan trekken. En dan graag met één waar we zelf eigenaar van zouden zijn.
We wilden een leuke kleine camper of een camperbus. Het liefst een oldtimer en niet zo’n recht toe recht aan model. We wilden geen witte. Liever één in een vrolijk kleurtje.
Kristel is helemaal weg van de Volkswagen T2 camperbus. Angele vindt de Hanomag Henschel camperbus mooi van vorm. De camper/-bus die we zochten moest ongeveer aan de volgende specificaties voldoen:
- Oldtimer;
- Geen roest;
- Redelijk qua onderhoud;
- Opvallend/ uniek of opvallend/ uniek te maken;
- Bij voorkeur rijdend op benzine (in verband met milieuzones);
- Bij voorkeur met een zonnepaneel voor de huishoudaccu;
- Veel kastjes;
- Keukentje met fornuis;
- Met luifel of voortent;
- APK tot ergens in 2020.

We waren al een tijdje op Marktplaats aan het kijken, maar als we iets leuks hadden gezien dan wachtten we weer te lang en dan was ‘dat leuks’ alweer weg.

$_85

Op 22 juni rijden we helemaal naar Boijl (een gehucht in Friesland) om de camper van Jelmer en Femke te bekijken. We worden vriendelijk ontvangen en nadat we de camper van binnen en buiten hebben bekeken gaan we er een stukje mee rijden. De oldtimer camper rijdt heel anders dan de luxe auto, maar we schatten in dat we hier uiteindelijk wel mee zouden kunnen rijden.
We zijn er nog niet 100% van overtuigd dat dit “onze camper” is en nemen afscheid van Jelmer en Femke, om daar nog eens goed over na te denken.
Uiteindelijk, besluiten we deze camper niet te kopen.

Op 29 juni zien we de bus van Rachel en Romke te koop staan op Marktplaats en afgaande op de foto’s vinden we deze allebei al gelijk heel erg leuk. Lekker eens wat anders, dan zo’n saaie witte camper.
Rachel en Romke hebben 10 jaar lang voor deze camperbus gezorgd en hebben er veel tijd en energie ingestoken om deze bus uniek te maken.   Ze hebben de camperbus de naam Daytripper gegeven, wat van alles kan betekenen, maar in deze waarschijnlijk betekend dat je leuke tripjes met de camperbus kunt maken.

$_86

Op de avond van 5 juli rijden we helemaal naar Hoogezand in Groningen om de camper te bekijken.
In het echt ziet de camperbus er nog leuker uit dan op de foto’s en we worden er spontaan verliefd op. Na een korte proefrit besluiten we om de camperbus te kopen. Helaas is het te laat om de camperbus over te laten schrijven en dus maken we een afspraak om daarvoor later opnieuw naar Hoogezand af te reizen.

Links:
https://motivemotley.livejournal.com/ - een verslag van hoe Rachel en Romke de bus aangepast hebben in de periode 24-8-2009 tot en met 15-04-2011
https://daytripper.reislogger.nl/   - reisloggerverslag van de avonturen van Rachel en Romke en Daytripper (= de bus) van 2010 t/m 2018
https://www.caravanity.nl/blog/2015/06/14/hip-hipper-hippie/ - artikel over Rachel en Romke en Daytripper (2015)
https://www.facebook.com/pg/daytripperhanomag/posts/?ref=page_internal – facebookpagina van Daytripper
https://www.instagram.com/ganesha_project_hippiebus/  - Instagram pagina
https://www.youtube.com/user/Rastalove00?utm_source=marktplaats&utm_medium=referral – youtube kanaal met verschillende filmpjes over de camperbus

1. Linda:
    14 juli 2019
    Tof zeg! Gaaf ding, die camper van jullie.
    Heel veel plezier ermee en kom maar op met jullie nieuwe reisverslagen!
  2. Rachel:
    Leuk 😊 ik ga jullie verhaal ook even delen 😉
  3. Miranda:
    14 juli 2019
    Dat snap ik want al het goeie komt uit Groningen 🤣🤣😂😂
  4. Angelique:
    14 juli 2019
    En hun gaan voor het volgend projectje wat er vast weer zo kleurrijk komt uit te zien. Wens jullie veel reisplezier en zullen veel bekijks hebben met het busje. Wij zijn de overburen en nou is hun huis ook heel kleurrijk😂 maar het busje geeft ook veel bekijks als ie voor het huis staat.
  5. Femke:
    14 juli 2019
    Heel gaaf! Veel reisplezier!
  6. Herman bos:
    15 juli 2019
    Super ,en dan snel op reis
  7. Tante Nel:
    15 juli 2019
    Ook ik wens julliebeide veel reisplezier jullie home ziet er gaaf uit!!!
  8. Frank Janssen:
    15 juli 2019
    Heel veel reisgenot met jullie kleurrijke "daytripper" We zien jullie reisverhalen en foto's wel verschijnen.
  9. Bea:
    15 juli 2019
    Heel veel plezier met deze hippe daytripper.
  10. Buurvrouw en brian:
    15 juli 2019
    heel kleurrijk echt iets voor jullie veel reis plezier zal het met pleziervolgen
  11. Wendy Koedoot:
    16 juli 2019
    Mooi ding hoor , enne..... Hoogezand ligt wel erg dicht bij ons, dus als we er zijn staat de koffie of thee klaar
  12. Pa Janssen:
    27 juli 2019
    Met zo'n hippe kleurrijke bus kunnen jullie vakantiedagen niet meer stuk. Veel plezier er mee.