Dag 2: San Francisco

6 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Weer: 24 C, zonnig, maar later bewolkt.

Vroeg wakker vandaag, om 6.30 u waren we toch echt wel uitgeslapen.
Een beetje aan lopen tutten, nog wat dingen uitzoeken op internet, ontbijten.
Na 9.00 u gingen we de deur uit. In plaats van met de BART te gaan, besloten we te gaan lopen, zo zie en ervaar je meer van je omgeving.
De straten in San Francisco zijn erg steil, goed voor je kuitspieren.
China Town in San FranciscoVia Market street liepen we naar Union Square en zo richting China town. De ingang van de wijk bereikte je via een Chinees uitziende poort. Je zag er allerhande winkeltjes, echte kitscherige zaakjes, winkeltjes met allerlei kruiden, een winkel met alleen maar vliegers. De straatlantaarns waren ook versierd en er hingen van die Chinese lantaarns.

Cable car in San FranciscoNa Chinatown liepen we richting Lombard Street. Onderweg kwamen we van die typische trammetjes tegen: cablecars. We wilden daar graag een ritje mee maken, maar kwamen in het begin nergens een halteplaats tegen en ze zaten sowieso bomvol.
Lombard streetBij Lombard Street aangekomen, zag je al een heleboel toeristen staan om foto’s te maken van de ‘crookedest street’ in the city. Het straatje loopt zigzaggend en steil naar beneden en is omzoomd met Hortensia’s. Wij zijn via het naastgelegen voetpad naar beneden gelopen.

Clam ChowderVervolgens liepen we richting Cannery row in de buurt van het water, daar had je allerlei eettentjes. Wij liepen verder richting Fisherman’s warf. Ondertussen kregen we wel trek, zeker toen we al die lekkere viskraampjes zagen. Angèle nam clam chowder, dat is een groot rond sourdough broodje, waar ze de bovenkant afsneden en dan is dat broodje een soort van soepkom. Deze wordt dan gevuld met een vissoep.. Zag er heel leuk uit. Kristel nam een broodje met garnalen, wat erg rijkelijk belegd was. We besloten dit lekkers op te gaan eten op een bankje, een stukje verderop. Het zat er vol met meeuwen en duiven, die zaten te azen op een lekker hapje. Angèle was al op een bankje gaan zitten en ik wilde een foto van haar maken. Angèle waarschuwde me nog om dit niet te doen met mijn broodje nog in de hand. Ik dacht: ach, die ene foto, die ik vlug maak. Echter…die meeuwen zijn net wat vlugger en brutaler. Op het moment dat ik de foto afdruk, pikt een meeuw mijn broodje zo uit mijn hand en in een mum van tijd is er niks meer van mijn lekkere broodje over. Terug naar het kraampje voor een nieuw broodje en deze keer beter opletten.
Ondertussen was er een man aan het zingen en gitaar spelen. Hij zong het nummer: ‘if you’re going to San Francisco’, heerlijk nummer om helemaal in de vakantiestemming te komen.
Musée Mécanique - flipperkastNa de lunch gingen we naar het gratis museum voor oude speeltoestellen,o.a. flipperkasten, arcadespellen, maar ook veel oudere mechanische spellen met allerlei muziekjes, waarzeggers, dansende poppen. Je kon in elk apparaat geld inwerpen, om te kijken wat het deed. We voelden ons net kleine kinderen en vele volwassenen met ons, die allemaal blij door die hal liepen.

Sea lions bij pier 39Nadat we uitgespeeld waren, liepen we richting Pier 39 om de beroemde zeeleeuwen te zien liggen. Wat maken die beesten een kabaal! Sommige proberen met luid vertoon hun plekje op de steiger te verdedigen. Mooi schouwspel.
Bij de pier heb je allerlei toeristische winkeltjes, een aantal hebben we bezichtigd.

We besluiten na een tijdje rondgelopen te hebben verder te gaan, om de Golden Gate bridge te gaan bezoeken.
Golden Gate Bridge in de mistOndertussen zijn we eigenlijk ook best moe en besluiten om er met de bus heen te gaan en dan van de laatste halte naar de brug te lopen. De brug heeft zich omhuld in de mist en het waait er flink, waardoor het erg fris was. Gelukkig had ik nog een shirt met lange mouwen gekocht en die heb ik over mijn jurk aangetrokken. Zag er niet heel charmant uit, maar ach, ze kennen me toch niet. Eerst wilden we een klein stukje over de brug lopen, uiteindelijk toch de hele brug overgelopen. Mijn voeten wilden ondertussen eigenlijk niet meer, maar ik wilde die brug over. Aan het eind kon je vast met de bus weer terug. Dat was dus niet het geval. Na 19.00 u bleken er geen bussen terug te rijden en ook niet meer met de ferry terug…
Gelukkig kwam er toevallig een taxi aan, die hebben we aangeklampt en die heeft ons terug gebracht naar het hotel.
Het was een heerlijke dag in San Francisco.

Morgen gaan we de camper ophalen…spannend! Dan gaat onze roadtrip echt beginnen.

Links:
Things to do in San Francisco
Golden Gate Bridge
http://www.visitfishermanswharf.com/?gclid=CjwKCAjw3rfOBRBJEiwAam-GsEi-YMLh-d5bdzfMzLTmXK82wQLQ4MNZDvz3ZaBlCPO70AKW3bhosxoCJFEQAvD_BwEFisherman's Wharf

1. Herman bos:
    7 september 2017
    Begin ziet er goed en ik voel me ook op vakantie.
  2. Frank Janssen:
    7 september 2017
    Mooi verslag en dito foto's ! We hebben ervan genoten.
    Benieuwd naar de camper en jullie volgende belevenissen.

Groetjes F&R
  3. Linda:
    7 september 2017
    Haha, leuk! Niet bij The cheescake Factory geweest? Have fun in USA.
  4. Bea:
    7 september 2017
    Leuke foto's, 40 jaar terug was ik daar ook. Gaan jullie nog naar Alcatraz?
    Veel plezier
  5. Angele:
    7 september 2017
    Linda. Nee, nog niet bij The Cheesefactory geweest. Kende deze keten ook niet. We hebben eigenlijk maar erg weinig 'stad'/winkels gezien. Een paar op de Marketstreet, waar ons hotel zit, maar waren allemaal grote merken winkels. We zijn naar Union Square gelopen, maar hebben daar midden op het plein gestaan en bedacht dat het niet was, wat we er van verwacht hadden. Daarna naar China own gelopen en van China Town naar Fisherman's Warf. Vooral dat laatste stuk liepen we alleen maar door woonwijken. In Fisherman's Warf erg gezellig, maar geen Cheesecake Factory. We onthouden het, misschien komen we het ergens anders nog tegen. Kun je daar lekker eten?
  6. Angele:
    @ Bea:
    Dit keer niet naar Alcatraz. Uiteindelijk was de dag zo om en moesten we keuzes maken wat wel en wat niet.
    Heel misschien de laatste dag, maar ik denk eigenlijk dat als we de camper teruggebracht hebben en in ons hotel bij het vliegveld zijn, we misschien geen zin/fut meer hebben om nog de stad in te gaan, dus we hebben nog maar niet gereserveerd.
  7. Buurvrouw en brian:
    leuk die straatjes groetjes
  8. Moekie:
    7 september 2017
    Ziet er wel gezellig uit. veel plezier dames geniet er van
    Groetjes moekie.
  9. Pa Janssen:
    7 september 2017
    Toch al een mooie dag geweest, veel gezien en genoten. Heb ook genoten van de mooie en leuke foto's.
    Groetjes pa
  10. René:
    24 september 2017
    Een hele andere wereld en hele bekende plekken.