Dag 3: camper ophalen

7 september 2017 - Groveland, Verenigde Staten

Temperatuur: 27 °C
Afgelegde miles: 144,3 miles (231 km)

Na het uitchecken liepen we met de koffers naar Bart station. De roltrap naar beneden was defect en dus zochten we de kleine naar urine ruikende lift op. Met ons stapten nog 2 mensen in. De deuren gingen heel langzaam dicht en toen gebeurde er niks. De mijnheer die mee naar binnen gestapt was begon gelijk verwoed op alle knopjes te drukken, maar er gebeurde nog niets. De lift begon te piepen en tergend langzaam gingen de liftdeuren weer open. De Aziatische vrouw stapte direct uit. De deuren gingen weer dicht, maar weer gebeurde er niks. Weer gepiep, maar de deuren gingen niet open. De man begon een beetje paniekerig op de klopjes te drukken. Angele zei dat we misschien rustig moesten wachten tot er iets gebeurde, waarop ze een geïrriteerde blik van de man kreeg. Uiteindelijk gingen de deuren weer open en de man en Kristel stapten uit. Toen Kristel uitstapte gingen de deuren weer dicht en dit zijn blijkbaar geen deuren met sensoren, want met geweld hebben we de koffer tussen de deuren uit moeten trekken. Angele stond nog in de lift en opeens zakte de lift netjes naar beneden. Iets later was Kristel ook beneden. Waarschijnlijk was de lift te zwaar geweest, want er stond een bordje dat er maar 3 personen in konden en wij stonden er al in met onze zware koffers en rugzakken en die mijnheer was ook flink, zullen we maar zeggen.
Afijn, met de Bart naar Station Fermont en daar op de bus een paar haltes verder. Daarna was het nog zo’n 20 minuten lopen naar de ophaallocatie.

We hadden een afspraak om 12 uur, maar moesten gewoon in de rij op onze beurt wachten. Het personeel, vooral de man achter de balie, maakte nogal een gestresste indruk. Gisteravond in het hotel hadden we de video met uitleg al bekeken en dus hoefden we dat nu niet meer te doen.
Uiteindelijk kregen we de uitleg bij onze RV. Ik heb lang na moeten denken wat RV betekent en heb het uiteindelijk maar opgezocht: Recreational Vehicle. Een camper is in US de persoon die kampeert.
Om kwart voor twee reden we heel voorzichtig het terrein van de verhuurder af.

Vlakbij is een Walmart en hoewel we gepland hadden om ergens onderweg boodschappen te doen hebben we het hier gedaan. Een lijstje in de hand en de doelstelling om in een uur klaar te zijn met de boodschappen. De Walmart was groot en het duurde lang voor we alles gevonden hadden. Te lang, want toen we weer in de RV zaten was het al half vijf! Overigens hadden we de pech dat dit een ‘kleine” Walmart was die geen vers brood, vers vlees of verse groenten verkochten.

Om half vijf reden we de drukte in. De wegen die we tot nu toe gereden hebben zijn niet van de beste kwaliteit. Veel gaten en oneffenheden.
Uiteindelijk kwamen we rond 9 uur op camping Yosemite Pines aan.. Omdat we al verwacht hadden dat we in het donker zouden aankomen hebben we voor deze nacht een pull through camping plaats geboekt. Hierbij rijd je de campingplaats op om de volgende dag aan de andere kant de campingplaats af te rijden. Je rijdt er dus doorheen. Dat leek ons wel zo prettig de eerste keer. Het is gebruikelijk om een Back-in plaats te hebben. Dit is dus achteruit inparkeren.

Tassen uitgepakt en bed opgemaakt en klaar voor onze eerste nacht in de RV.

Links:
Cruise America
Yosemite National Park
Camping Yosemite Pines in Groveland

1. Linda:
    8 september 2017
    En het avontuur gaat beginnen! Geniet ervan meiden.
  2. Pa Janssen:
    8 september 2017
    Ga er nu maar lekker van genieten en veel plezier met de camper
    Groetjes pa
  3. Frank Janssen:
    9 september 2017
    Mooie camper zo te zien !
    De ontdekkingsreis kan beginnen !!!
    Kijken uit naar jullie volgende verslag en natuurlijk de foto's.

Groetjes F&R
  4. Moekie:
    9 september 2017
    Hallo dames veel reisplezier geniet er maar vangroetjes moekie.
  5. Roel:
    11 september 2017
    Veel plezier daar! En op de volgende foto's wat vrolijker kijken hoor!
  6. Bea:
    12 september 2017
    Schitterende foto's, wat een prachtige reis! Veel plezier!
  7. Fred:
    24 september 2017
    Op dag 3 geen foto's???
  9. Angele:
    27 september 2017
    @ René: Nee, geen foto's. Het ophalen van de camper, boodschappen doen en in het donker aankomen boden geen leuke plaatjes om vast te leggen op de gevoelige (digitale) plaat.