Dag 6 Mammoth Lakes – Las Vegas

10 september 2017 - Bishop, California, Verenigde Staten

Temperatuur: 34 °C
Afgelegde miles totaal: 667 miles; vandaag afgelegde miles 332,3 miles (531,7 km)
Gespotte Wilde dieren: 2 hertjes (staken de weg over), eekhoorn, grondeekhoorns

Vandaag hebben we de langste rit van onze reis gemaakt. Van Mammoth lakes naar Las Vegas. 315 miles.

Eerst gingen we naar Bishop om boodschappen te doen. Van andere weblogs hadden we begrepen dat hier een grote supermarkt zit: Vons. Vons – Kmart) bestaat uit 2 supermarkten. We gingen eerst de linker in (K-mart), maar kwamen er al snel achter dat ze hier ook geen vers brood, verse groenten en vers vlees verkochten. Toen we daar achter kwamen snel naar de Vons gegaan en wat waren we blij dat ze hier fruit en groenten en vlees en brood en alles hadden wat je graag wilt hebben. Deze vakantie hebben we nog geen verse groenten en fruit gegeten en het is echt raar om te merken dat je lijf daar naar “snakt”. Lekker  fruit ingeslagen: appels, bananen, druiven en ook verse groenten. Wat een luxe dat we in Nederland gewoon bij elke grote en kleine supermarkt,  elke luxe en discount supermarkt gewoon groenten en fruit kunnen kopen.

Nadat we inkopen gedaan hebben gingen we naar Erick Schat. Een van origine Nederlandse bakkerij, waar ze origineel brood hebben dat zo lekker is dat mensen er graag voor in de rij staan. Het was een circus. Stellages met brood en koekjes en andere patisserie die veel te dicht op elkaar staan. Een bizonkop aan de muur, klompen aan het plafond, Delfs Blauw (of iets wat daar voor door moest gaan), Makumer aardewerk (of iets wat daar voor door moet gaan), tulpen  en een foto van onze koning en koningin. Een beetje kitcherig, dat wel. Maar, wat is het brood lekker! We hadden voor de lunch allebei een belegd broodje besteld. De turkey cuts die op de broodjes gaat wordt vers van een gegrilde kalkoen gesneden. Alle ingrediënten supervers. Lekker. Ze nemen het overigens niet zo nauw met de grootte van Nederland en daarom liggen Italiaanse Cantucci direct naast de Hollandse stroopwafels (geïmporteerd van Verheij en Bakkers Weelde) en ook komt er binnenkort een wine cellar van Anneke Schat, waarbij je dus een dame in Hollandse klederdracht in een ton de druiven ziet stampen.

Na deze stop op weg naar Las Vegas. Zowel bij Vons als bij Erick Schats, hebben we te veel tijd besteed en we lopen 1,5 uur achter op ons reis schema.
Omdat het ten strengste wordt afgeraden om met de camper door Death Valley te rijden nemen we een hogere weg. De 168 en 266 naar de 95 naar Las Vegas. De 168/266 is een bergwerg. Prachtige uitzichten en erg relaxed rijden. De RV is een automaat en helaas schakelt deze automatisch terug als je naar beneden rijdt waardoor we lange stukken slechts 25 km per uur reden terwijl de motor gierde van de hoge toeren. Onderweg  hebben we gewisseld, zodat we flink door konden rijden. Om 20:05 waren we pas bij de camping in Las Vegas.

1. Moekie:
    13 september 2017
    Wat mooi daar zeg het is wel spannend .
  2. Pa Janssen:
    13 september 2017
    Weer genoten van de foto's van de vele mooie landschappen.
    Ook weer genoten van jullie mooi verhaal, geniet er maar lekker van.
    Groetjes pa.
  3. René:
    26 september 2017
    flink wat kilometers (miles) gereden. Wat besef je dan pas dat het land groot is. Ga zo door dames.