Dag 6 Las Vegas

10 september 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hoeveel moeite kan het kosten om bij The Strip in Downton Las Vegas te komen? Nou, in ons geval heel veel. Het leek wel of we er niet naar toe mochten. Om tien over acht kwamen we op de camping in Las Vegas aan. Toen we er naar vroegen bleek dat de laatste shuttle bus al om 20:40 zou vertrekken. Aangezien we de RV nog moesten 'up hooken' en ons zelf, na de lange rit, ook nog op wilden frissen, was dat al geen haalbare kaart meer. De dame die ons onze plek wees, vertelde dat de bus vlakbij stopte en 24/7 naar down town rijdt. Maar eigenlijk vond ze het verstandiger als we met de Uber gingen.
We aten snel iets kleins en fristen ons op en probeerde toen snel Uber-wijs te worden. Iedereen is altijd vol lof over Uber. Zo snel en zo makkelijk en zo goedkoop en zo vriendelijk personeel. Nou, wij zijn er zeker geen fan van. Wij kregen allebei de Uber-app niet fatsoenlijk geïnstalleerd. Op internet kun je nergens duidelijke informatie vinden over hoe het precies werkt. Kristel is het gelukt om de app te installeren, maar daarna deed de app niet wat het zou moeten doen. Hier hebben we echt te veel tijd aan verloren. Uiteindelijk liepen we naar de bushalte om de bus van 21:51 te halen. Welke we natuurlijk net misten. Afijn we hebben ongeveer 20 minuten staan wachten op de volgende bus. In het donker, langs een autoweg, waar verder niets was. Er was ook geen bordje met vertrektijden en informatie over de route. Er hing een bordje waarop stond dat als je wilde weten wat de vertrektijden zijn, je naar de webpage moest gaan. Ze gaan er maar vanuit dat iedereen een smartphone met MBs heeft. We hebben wel een Amerikaanse SIM kaart gekocht, maar die wilden we toch niet voor zulk soort dingen gebruiken. (Overigens als je een SIM kaart in Amerika wil kopen en ongeveer dezelfde route als wij gaat afleggen: koop geen Sim-kaart van TracFone met T-Mobile service. We hebben tot nu toe vaker niet dan wel bereik.)

Las VegasAfijn, toen de bus om 13 over 10 kwam en we instapten vroegen we voor de zekerheid of de bus naar the Strip gaat. De chauffeur antwoordde “nop” en gaf verder geen toelichting. Come on! We zien er uit als toeristen, we zijn toeristen, help ons een beetje. We moesten de informatie echt uit de buschauffeur trekken. Er blijkt om de hoek een andere bushalte te zijn. We hebben nog even overwogen om een taxi te bestellen en hadden bij de camping om telefoonnummers van de taxibedrijven gevraagd. Maar, helaas, geen bereik met de Amerikaanse SIM kaart. We liepen dus naar de andere bushalte en zagen de bus rijden toen we nog lang niet in de buurt waren. Uiteindelijk hadden we de bus van 22:51 naar the Strip. Het is ongeveer een half uur rijden.

Las VegasHet heeft wat moeite gekost, maar we zijn er uiteindelijk gekomen.
Las Vegas is een gekkenhuis. Een ander woord is er niet voor. De hotels annex casino’s wedijveren met elkaar op gebied van grootte, luxe en bijzondere elementen. Zo heeft the Venetian, Venetie nagebouwd compleet met San Marco plein, fluisterboog en gondelbootjes. The Ceasar heeft half Rome nagebouwd en Mirage heeft een complete tropische waterval in de voortuin. Bij Bellagio is elk kwartier een waterfonteinshow. En ergens anders staat nog een kleine Eifeltoren. Op straat lopen toeristen die het allemaal bekijken en het niet kunnen of niet willen veroorloven en meiden die hun voorgevel of achterdeur in de aanbieding gooien om mee te kunnen doen. Ook veel vrijgezellenparties of verjaardagsfeesten. De mensen die van Las Vegas genieten, zijn over het algemeen erg jong. Je kunt op straat grote gekke bekers kopen met cocktails erin.
We hebben wat in dit gekkenhuis rondgelopen, zijn enkele hotels en casino’s in geweest en gingen zeer laat met de bus weer terug naar huis.
Las VegasDe bus kost 2 dollar voor een enkele rit en omdat Las Vegas 24/7 door gaat zijn er altijd wel mensen in de bus. Goed te doen als je een RV plaats hebt en de shuttle bus al weg is.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Roel:
    14 september 2017
    Lekker laat op pad ... verwachtte al hele CSI verhalen, maar het viel dus mee geen moorden!
  2. René:
    26 september 2017
    Hebben jullie weer een "sociale" buschauffeur.