Dag 7 Las Vegas – Hoover Dam – Valley of Fire - Zion

11 september 2017 - Valley of Fire, Verenigde Staten

Temperatuur: 38 °C
Afgelegde miles totaal: 907 miles; vandaag afgelegde miles 240 miles (384 km)
Gespotte Wilde dieren:  adelaar, grondeekhoorns, hagedissen, woestijnhaas, 4 roofvogels zwevend op de thermiek, maar door de hoogte was niet te zien welke vogels dit waren

Vanmorgen hadden we erg veel moeite om ons bed uit komen, we lagen er ook pas om 4.00 u in. Om 11.15 u reden we door naar onze eerste stop: de Hoover Dam.
Bij de Hoover Dam aangekomen moesten de gewone auto’s apart van de RV’s, caravans, bussen.
HooverdamIedere auto werd geïnspecteerd van binnen en buiten. Dit natuurlijk in verband met aanslagen en andere gekke dingen. Je kunt natuurlijk niet hebben dat de Hooverdam,die een groot deel van de staat van elektriciteit voorziet, door iemand vwordt opgeblazen. Alle kastjes aan de buitenkant moesten open en er kwam een inspecteur in de RV. Daarna konden we doorrijden naar de parkeerplaatsen, wat vanaf de inspectie nog best een eind reiden was. Voor het parkeren met een RV moet je doorrijden over de dam. Voor personenauto’s is het ook aan te bevelen om door te rijden tot de parkeerplaatsen achter de dam in Arizona. De parkeerplaatsen vlak bij de dam kosten 10 dollar en dit berekenen ze per persoon.

Je kunt het Hoover Dam visitor centre in, waar je meer informatie krijgt over de dam. De entree kost 10 dollar.

De hitte buiten was enorm. De warme wind voelde aan als een fohn. Ze waarschuwden zelfs voor de hitte. Gelukkig hadden we veel flesjes water ingeslagen.
De mensen die ons kennen, weten dat wij normaal naar een gebied gaan met koelere temperaturen. Bij 14 tot 20 °C voelen wij ons, op ons best. We vroegen ons dan ook af, waarom we hier eigenlijk waren. Jongens, jongens, wat een hitte. De dam trekt ook die hitte aan. Er is geen natuurlijke schaduw.

De dam is erg groot en indrukwekkend. We liepen van schaduw naar schaduw.
Na de dam bezichtigd te hebben, moesten we eerst bij de camper even acclimatiseren. We hebben ook even op bed gelegen.
Later dan de eigenlijke planning reden we richting ‘the Valley of fire’.  Hiervoor moesten we eerst weer over Las Vegas.

Valley of fireThe Valley of Fire is een prachtig natuurpark. Omdat we later waren, hadden we helaas geen tijd meer voor een wandeling, maar in dit gebied zijn genoeg korte wandelingen van 1 of 2 miles die . Dit was erg jammer, want er zijn hier veel kleine wandelingen van 1 tot 2 mile die naar mooie uitzichtspunten leiden. Wij hebben ons dus noodgedwongen beperkt tot de scenic route.
Valley of fireTip van ons: als je (te) weinig tijd hebt om zowel de Hoover Dam als the Valley of fire te ervaren, kies dan voor the Valley of fire. Ontzettend mooi daar, prachtige rood/oranje tinten, die de rotsen kleuren.
Er schijnen ook schildpadden rond te lopen, maar die hebben we niet gezien.
Voor zonsondergang moet je het park uit, dus dan moet je keuzes maken in de dingen die je nog wilt zien.
Wel heel erg genoten van deze ‘scenic route’, ook graag willen wandelen in het park.

Toen we uit het park wegreden was het nog schemerig, maar al snel wordt het dan plots donker. Het is niet als in Nederland, dat het geleidelijk aan donker wordt.
We moesten nog zo’n 2,5 uur rijden naar de camping in Zion. We hoopten voor 21.30 u op de camping aan te komen. Soms mag je na 22.00 u niet meer op de camping, vanwege rusttijden. Dan moet je op een parkeerplaats gaan staan, als je pech hebt.
Waar we even geen rekening mee hadden gehouden, er zijn ook nog tijdzones.
Het was in Zion 1 uur later.
Dus als we dachten rond 21.30 u aan te komen, was het dus 1 uur later en zouden we om 22.30 u arriveren.
De rit in het donker duurde lang, je kunt dan helaas niet genieten van het landschap en lekker wegdromen.
De camping is in het plaatsje Springdale in de buurt van het Nationaal Park Zion.
We hadden moeite om de juiste camping te vinden. Op een gegeven moment stonden we met de auto bij de ingang van het park en dat was niet goed.
Kort daarop verschijnt er een politie-auto. De agent vraagt of hij ons kan helpen. De lieve man heeft ons gegidst naar de juiste camping. Wat waren we hier dankbaar voor. En gelukkig mochten we ook nog op de camping staan.
Moe van deze lange reisdag, doken we snel ons bed in.
Morgen het park Zion gaan verkennen.

1. Moekie:
    13 september 2017
    Wauw wat mooi hoor heel prachtig allemaal .doei moekie.
  2. René:
    26 september 2017
    Gebakken van alle kanten, met die hitte. Ook niet echt mijn ding.