Tweede dag: Hanbury Hall

30 mei 2018 - Hanbury, Verenigd Koninkrijk

Vol goede moed hadden we de wekker op 8:00 gezet. We waren toen allebei nog zo moe dat we lekker zijn blijven liggen. Het regende.
Later hebben we ontbeten met koffie, thee, croissants en toast met marmelade. Dat laatste hoort voor ons echt bij Engeland. We deden rustig aan en voor we er erg in hadden, was het al 12 uur geweest.
Hanbury HallUit een folder die in het huisje lag, selecteerden we Hanbury Hall als bestemming voor vandaag. Hanbury Hall is een 18e eeuws buitenhuis, met tuinen en een park. Bij de entree werden we vriendelijk te woord gestaan door een mijnheer die ons enthousiast vertelde wat we allemaal konden zien en hoe we het beste konden lopen. De entreeprijs bedraagt 12,40 pond. Het huis is, zoals je mag verwachten van een dergelijk huis, ingericht in 18e eeuwse stijl.
Natuurlijk hebben we hier ook nog genoten van een potje thee met een slice of apple-cinnamon-cake. De tearoom is gevestigd in de oude ‘servants’ room’. Hier hangt een bord met regels die voor bedienden in de 18e eeuw golden.
Park walk bij Hanbury HallNadat het huis en de tuinen sluiten (17:00) is de parkeerplaats nog tot 18:00 open. We hebben daarom nog een korte wandeling door het omliggende park gemaakt. Er zijn 3 wandelingen uitgezet. Eén van 1,5 uur, één van 45 minuten en één van 30 minuten. Aangezien we nog maar kort de tijd hadden (het was al 17:15) hebben we de kortste route gewandeld. De wandeling ging over glooiende hellingen met gras en vooral door een kudde met schapen. Onderweg probeerden we al blatend contact met de schapen en lammetjes te maken, maar dat is niet gelukt.
Terug in het huisje hebben we wat gekookt en gegeten. We beschikken over een tweepits elektrisch fornuisje. Gelukkig hebben we in Finland geleerd dat eerst de tijdschakelaar aangezet moet worden, voordat de platen aangaan. Zo zie je maar weer waar een fout uit het verleden goed voor is.

1. Fred:
    31 mei 2018
    jammer dat het zo'n grijze dag was ,maar ik zie dat het weer beter gaat worden
  2. Frank Janssen:
    Hello Ladies,
    Precies zoals we verwachten: mooie foto's en dito reisverhaal. Mooie streek daar he ?
    Geniet van de rust en de schoonheid van het gebied en niet te vergeten de vriendelijke bewoners.

Groetjes Frank&Ria
  3. Marco:
    Moeten Jullie toch naar Blenheim Palace
  4. Angele:
    31 mei 2018
    @ Marco: gaan we ook nog.
  5. Wendy:
    1 juni 2018
    Wat een prachtige omgeving is het daar, ik kan me voorstellen dat jullie er van genieten
  6. Moekie:
    2 juni 2018
    Ziet er mooi uit genieten maar groetjes.