Eerste dag: Reis naar de Cotswolds

29 mei 2018 - Lower Moor, Verenigd Koninkrijk

Vandaag is er iets bijzonders gebeurd: wij waren op tijd. Nee, we waren niet zomaar op tijd, we waren bijna een uur te vroeg! ik weet het, het klinkt raar, maar het is toch echt waar.
Vanmorgen vroeg zijn we met de auto vertrokken vanuit Oosterhout. Via, Antwerpen, Gent en Brugge reden we naar Duinkerke. Met twee plaspauzes kwamen we daar om tien over tien aan. Het terrein van DFDS is met grote hekken met prikkeldraad omheind. Dit heb ik eerder in Calais ook gezien, toen ik in Januari 2017 met de trein naar Engeland ging. Ik snap waarom het noodzakelijk is maar blijf het een sinister gezicht vinden.
Om 12 uur zou de boot vertrekken en uiterlijk een uur van te voren moesten we er zijn. We waren dus dit keer echt ruim op tijd.
In Nederland is het erg warm vandaag. Het zou rond de 30 graden worden. In Noord Frankrijk was het al een stuk frisser. Het was 16 graden toen we op het terrein van DFDS stonden te wachten.
Om half twaalf begon het boarden. Aan boord hebben we eerst de ferry rondgelopen en de boel verkend. Het is maar een kleine ferry. Aan boord waren zoals gewoonlijk verschillende eetgelegenheden. Op een beperkt gedeelte van het dek mocht je buiten lopen en er was een taxfree shop. Nadat we genoeg rondgekeken hadden, hebben we een kopje koffie genomen met een broodje. We namen al gelijk een Engelse smaak: roast beef op een sour dough broodje. Lekker!
De overtocht verliep voorspoedig. Doordat het zo heiig was, zagen we de witte kust van Dover pas toen we al aan aangemeerd waren.
Het weer in Engeland was zoals je van Engeland verwacht: grijs, miezerig en koud. De temperatuur was 15 graden celsius. Dat scheelt 10 tot 15 graden met Nederland. De miezer ging al snel over in een gestage regenbui.
entree huisjeDe reis van Dover naar ons verblijfadres in de Cotswolds, is 332 km. Volgens google maps zouden we hier 3:10 tot 4:30 over doen. Er was echter veel file. We weten niet of dit de gebruikelijke dagelijkse files waren, of dat er net als in Nederland bij een beetje regen al gelijk een verkeerschaos ontstaat. Anyway, we zijn lang onderweg geweest en hebben ook lang stil gestaan. Om 10 over half zeven waren we bij ons logeeradres.
slaapkamerDe eigenaresse heette ons van harte welkom en liet ons het huisje zien. Het is een leuk klein huisje dat aan de hoofdwoning vastzit. Ik denk dat het een stal of schuur geweest is. Het is leuk ingericht. Het huisje heeft een rieten dak en is wit gepleisterd. Aan de binnenkant zijn de donkere balken goed zichtbaar. Beneden is een kleine woonkamer met een kleine bank, twee stoelen, een tafeltje, een vloerlamp, een staande klok en een televisie. Vanuit de woonkamer ga je twee treetjes naar de keuken. Vanuit de woonkamer loopt ook een trap naar boven. Boven is de slaapkamer en de badkamer. Beide zijn leuk ingericht met authentieke elementen. Vanuit de huiskamer gaat ook een deur naar de woonkeuken van de eigenaresse. Als we op de deur kloppen, staat ze voor ons klaar. (Onze slaapkamer is boven de woonkeuken)
Nadat we een beetje geïnstalleerd zijn, rijden we eerst naar de Tesco, die een dorpje verder gevestigd is. We hadden wel soep en broodje meegenomen, maar we hadden meer trek in een warme maaltijd. De Tesco was natuurlijk groot en we zijn er lang binnen geweest. We hebben ook gelijk eten voor de volgende dagen meegenomen.
Weer thuis hebben we onze Indiase maaltijden opgewarmd en opgegeten. Na een bakje thee zijn we naar bed gegaan.

P.S. de reisverhalen zullen wat onregelmatig gepost worden. De Wifi in het huisje is ontzettend slecht en valt telkens weg.

1. Pa Janssen:
    30 mei 2018
    Hoop dat jullie een fijne vakantie tegemoet gaan, wel een heel leuk huisje.
    Groetjes pa.
  2. Fred:
    30 mei 2018
    Ziet er gezellig en Engels uit. We kijken altijd naar Homes in the country en daar past jullie huisje ook goed bij.
  3. Frank Janssen:
    31 mei 2018
    Hello ladies,
    Mooi en gedetailleerd reisverhaal. Leuk huisje in Cotswolds stijl. Geniet van het prachtige gebied en van de mooie wandelingen die je daar kunt maken. De plaats Bath is een aanrader !
    Groetjes Frank&Ria
  4. Angele:
    31 mei 2018
    @ Frank: Bath staat ook nog op onze verlanglijst.
  5. Roel:
    1 juni 2018