Dag 4: Silent Valley

2 september 2016 - Mourne Mountains, Verenigd Koninkrijk

Toen we vanmorgen wakker werden was de lucht grijs, zover het oog reikte. Voor dat we aan het ontbijt gingen begon het heel hard te regenen. Tja, het zat er in, als je naar Noord Ierland gaat, dan kan het wel eens flink regenen. Het zag er naar uit dat het niet snel op zou houden en we gingen al op zoek naar dingen die we in de regen konden doen. Ach, we moesten nog foto’s uploaden van de afgelopen dagen, dus daar gingen we maar mee aan de slag. Vlak na het ontbijt klaarde de lucht helemaal op en begon het zonnetje vrolijk te schijnen.

We hadden zin om een flinke wandeling te maken. In folders gingen we op zoek naar een leuke wandeling. Gemarkeerde routes waren meestal maar kort. Tot circa 3 km en de langere wandelingen (circa 10 km) waren allemaal met een beschrijving en een onduidelijke kaart. Wij houden er helemaal niet van om een wandeltocht met een beschrijving/kaart te lopen. Dat is veel minder ontspannend dan een bewegwijzerde route. Intussen was het al later en later geworden. Een mooie wandeling van circa 10 km (hen, cock and pigeon rock), vonden we er wel erg spannend uitzien, maar uiteindelijk waren we verstandig en hebben we deze wandeling niet gewandeld. Het was inmiddels tegen enen, dus voordat we die wandeling gingen beginnen (nog een stukje rijden, zoeken, wandelschoenen aan) zou het al snel tegen tweeën lopen. We lopen niet zo snel en zeker in de bergen zijn we een stuk langzamer dan thuis. Daarnaast wil je ook stoppen om te lunchen en natuurlijk een aantal keren stoppen om van de uitzichten te genieten en foto’s te maken. En dan nog incalculeren dat we minimaal 1 keer verkeerd lopen en moeten zoeken, dan zijn we pas om half 8- 8 uur weer bij de auto. Dat wordt een beetje erg laat. Daarna moeten we nog boodschappen doen, naar huis rijden en eten koken.
Silent Valley
Uiteindelijk hebben we daarom besloten om een gemarkeerde route bij Silent Valley te wandelen. Silent Valley is een waterreservoir in de Mourne Mountains. Er is een park omheen gemaakt zodat je er kunt wandelen. We hebben uiteindelijk 2 wandelingen gecombineerd.

Toen we begonnen was het een beetje bewolkt maar al snel werd het erg zonnig om na een tijdje weer regen op ons neer te laten dalen. Bij het meer aangekomen hebben we gewacht tot een wind de wolken wegblies en we een enigszins blauwe foto van het meer konden maken. We zijn ook nog langs een stuk van de Mourne Wall gelopen.

Mourne Wall

Om iets over vieren waren we bij de auto terug. We hadden dus nog tijd om iets anders te gaan doen, maar Angele was vergeten om de folders mee te nemen. We besloten een stuk van de Mourne Mountain Coastal Route te rijden op zoek naar de Cloghmore Stone. Deze steen inspireerde C.S. Lewis tot Narnia Chronicles. We gingen er van uit dat deze steen wel aangegeven zou staan, het stond ook als sterretje op de landkaart aangegeven. Helaas hebben we de steen niet gevonden.
In Rostevor zijn we de Roosley Scenic Loop gaan volgen. Deze stond wel aangegeven en moest dus wel erg mooi zijn. Helaas, ook dat klopt niet. Grote heggen en muren aan weerszijde van de weg ontnemen je elk zicht op iets wat Scenic kan zijn. Daarnaast was de weg zo smal dat zeker de bestuurder, haar ogen strak op de weg moest houden en dus niks van de omgeving zag. Deze route kunnen we iedereen afraden.
Halverwege zijn we gestopt en zijn we richting huis gereden. Helaas kwamen we geen supermarkt meer tegen en moesten we vervolgens nog eens 10 mile rijden naar Banbridge om daar naar de supermarkt te gaan. Uiteindelijk aten we nog laat.

Morgen vertrekken we naar ons volgende huisje. Daar hebben we geen wifi, dus de blog wordt iets minder vaak bijgewerkt. Voor de twee huisjes daarna is het wat onduidelijk of er wel of geen wifi is.Jullie merken het vanzelf.the barbicanVoor wie nieuwsgierig is, ons volgende huisje ziet er zo uit:

1. Linda:
    3 september 2016
    Veel plezier vandaag! Dat hotel lijkt me echt superleuk!