Dag 6: Dag van de watervallen

4 september 2016 - Glenariff Forest Park, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen werden we wakker gekust door de zon, die door de ramen onze kamer in scheen.
Kristel op ons dakterrasMijn vrouw ging alvast een ontbijt klaarmaken en ik bleef nog heel even liggen.
Voordat we gingen ontbijten, zijn we nog op de bovenste verdieping van ons kasteel geweest om van het uitzicht te genieten. Het kasteeltje is zo mooi, we zouden er best willen wonen.

Cranny WaterfallOnze eerste bestemming van vandaag is de Cranny waterval. Het is niet zo ver rijden van ons vandaan. Nadat we onze auto geparkeerd hebben en onze wandelschoenen aangetrokken te hebben, gaan we richting de waterval. Onderweg naar de waterval schijnt de zon en op onze terugweg regent het, het weer slaat heel snel om. En dan schijnt de zon weer.
De waterval is mooi en een bezoek waard, als je in de buurt bent.

Nadat we terug waren bij de auto, hebben we eerst een broodje gegeten en gingen we op weg naar het ‘Glenariff National Park’.
Er zijn daar verschillende trails, ons leek de waterfall trail de moeite waard.
En dat was het zeker. Een mooie wandeling door het bos, spannende paadjes, zigzaggend, steil omhoog of omlaag, langs houten trapjes. En natuurlijk onderweg prachtige watervallen.
Het natuurpark bevindt zich in het gebied ‘the Glens of Antrim’, er zijn 9 Glens en die in Glenariff schijnt de mooiste te zijn.Scones met uitzichtNa de wandeling vinden we dat we iets lekkers verdiend hebben.
Bij het parkcafé nemen we allebei onze eerste scone tijdens onze vakantie en een kop koffie.
Aangezien het droog is gaan we lekker buiten zitten en van het mooie uitzicht genieten. Wat een goed leven zo!
Ze hebben er ook WIFI, dus besluiten we ons reisblog van dag 5 en wat foto’s te posten.

Vandaag zijn we redelijk op tijd thuis. Heel huiselijk ga ik alvast een wasje aanzetten (had bewust minder bagage meegenomen) en Angèle ging ondertussen koken. Kip met fusilli en roergebakken groente.
Smaakte goed!
Na de afwas en de thee hebben we allebei zitten lezen en hebben daarna gebruik gemaakt van een heerlijk bad.
Er is geen douche aanwezig, dus creatief haren wassen, zoals ze dat vroeger deden. Uitspoelen door met een kom water telkens over je hoofd te gieten.

Voor het slapen gaan nog op de kaart gekeken waar we morgen heen gaan, een stuk van de Coastal Route volgen en een bezoek brengen aan Carrickfergus Castle. Daarna rijden we door naar het schiereilandje waar de Gobbins klifpadwandeling is. Helaas kunnen we de wandeling zelf niet doen, omdat het pad gesloten is, vanwege werkzaamheden.

1. Pa Janssen:
    6 september 2016
    Zo te horen is deze dag goed geslaagd; de zon heeft geschenen, fijne wandeling gemaakt en mooie foto's genomen. Wat ik me afvraag; zijn daar ook dieren of hebben jullie nog niets gezien?
    Liefs pa.
  2. Herman bos:
    7 september 2016
    Ik zit al weer op het volgende verhaal te wachten erg leuk en beleef het mee al heb ik helaas geen scones .
  3. Mariska Bijsterveld:
    9 september 2016
    Ziet er heel mooi uit.
  4. Angele:
    9 september 2016
    @ Jan Janssen
    Er zijn koeien, schapen, paarden, honden, spinnen, pissebedden, kauwen, kraaien en meeuwen --> niet echt de moeite van het fotograferen waard. ;^)