Dag 7: Causeway Coastal Route

5 september 2016 - Carrickfergus, Verenigd Koninkrijk

ontbijt op ons dakterrasVanmorgen hebben we ontbeten op het dakterras van The Barbican toren. Met een lekker zonnetje op je gezicht smaakt de koffie veel beter.
De zon bleef echter niet lang schijnen. Toen we om kwart voor 11 vertrokken was het alweer grijs in Glenarm. We reden de Causeway Coastal Route naar het zuiden tot aan Carrickfergus.
Carrickfergus CastleIn Carrickfergus (de rots van Fergus), hebben we het kasteel bezocht. Het kasteelgebouw was groot en indrukwekkend. De aankleding en toelichtingen waren erg leuk voor kinderen en de vele kanonnen maakt het voor kinderen helemaal een spannend uitje. Wij vonden het ook wel indrukwekkend. Jammer dat je niet op het dak van the Keep (= het hoofdgebouw) kon komen. Deze torent echt boven het kasteel en de stad uit.
Nadat we een paar uur rond gelopen hadden in het kasteel, hadden we eigenlijk wel trek gekregen. In koffiehuis Rumours, wat tegenover het kasteel ligt, hebben we thee gedronken en een lekkere sandwich gegeten. Er stonden ook heerlijke taarten en scones en ze hadden ook verse wafels, maar we hadden meer trek in iets hartigs. Het personeel was erg vriendelijk en het eten was er goed.

We volgden nu de Causeway Coastal Route weer naar het Noorden. Inmiddels scheen het zonnetje weer lekker en was het circa 23 °C. We volgden een subroute over het eiland Islandmagee. Deze route moest ons langs scenic plaatjes leiden, langs een Dolmen en langs de kusten van de Gobbins. Helaas was deze scenic route ook niet wat we ervan verwacht hadden. Voor we het in de gaten hadden, waren we het schiereiland al rondgereden en stonden we bij het informatiecentrum van The Gobbins Cliff path. Deze is in verband met onderhoudswerkzaamheden, momenteel gesloten. Dat wisten we wel, maar we hoopten toch een glimp van the Gobbins path op te kunnen vangen. Dat ging helaas niet. We hebben nog wel even rondgekeken in het informatiecentrum, maar de informatie hier is eigenlijk hetzelfde, als we al op internet hadden gelezen.
Coastal RouteTerug op de Coastal Route zijn we in de buurt van Ballygalley nog een paar keer gestopt, om van het uitzicht te genieten en over het strand te lopen. En natuurlijk om foto’s te maken.

Rond zeven uur waren we terug in Glenarm. Omdat het zo ontzettend lekker weer was, hebben we toen nog een wandelingetje over het landgoed en langs de rivier gemaakt.
De Herfst begint!

1. Linda:
    8 september 2016
    Wat leuk om te lezen jullie verhalen!
    Mooi hoor! En heerlijk aan het strand
  2. Roel:
    9 september 2016
    Wow, dat jullie nog tijd hebben om verhalen te schrijven! We zijn hier al blij als we onze kamer zien. Veel plezier nog in Noord Ierland en de hartelijke groetjes uit de Rocky Mountains (Canada).