Dag 5: Naar Ucluelet

Weer: Zonnig
Aantal km’s gereden vandaag: 284 km
Aantal km’s gereden totaal: 395 km
Gespotte dieren: Stellar Jay

Als wij aan het ontbijt zitten om half negen ’s morgens, zijn jullie al aan het avondeten bezig (half zes in de middag). Als wij naar bed gaan om half 11, zijn jullie al weer op (half 8). Vreemde gewaarwording.
Vandaag hebben we een van de langste ritten van onze vakantiereis. We rijden van Victoria naar Ucluelet.
Uitzicht van campingplaatsOm kwart over 10 rijden we van de camping weg. Omdat ze met wegwerkzaamheden bezig zijn, is het lastig om de weg richting het noorden op te komen en rijden we eerst een stukje naar het zuiden, tot we kunnen keren. We rijden op de highway 1 naar het noorden. Op de meeste stukken mag er 80 km/uur gereden worden. Soms 90 km/uur. Erg hard gaan we niet, omdat er bij ieder kruispunt een verkeerslicht staat. De highway 1 kruist gewoon alle kleine wegen en straten die er zijn. Er zijn niet, zoals we in Nederland gewend zijn, viaducten of fly-overs. Dus om de paar km is er een kruispunt met een stoplicht. Voorbij Nanaimo verruilen we de Canadian highway 1 voor de BC highway 4 en rijden we verder naar het westen.
Cameron lakeBij Cameron Lake stoppen we om iets te eten. We zijn dan al 2,5 uur onderweg. Lake Cameron is erg mooi en er zijn picknickbanken en wc’s.
Op ongeveer 2/3e van onze rit komen we bij een rustplaats met gratis wifi. We maken dankbaar gebruik van de gratis wifi om onze verhalen en foto’s van dag 3 en dag 4 op de website te zetten. Als we verder rijden, kruipt Kristel achter het stuur. De weg wordt steeds bochtiger en bergachtiger, dus ze heeft er nog een zware dobber aan. Op een gegeven moment gaat de weg met 18% !! met bochten naar beneden. Er zijn op dit punt ook net wegwerkzaamheden, waardoor de weg versmald is met grote oranje pionnen. Kristel stuurt er behendig doorheen.
In Ucluelet hebben we eerst voor 150 dollar 93 liter getankt. Rond 17:00 waren we bij de camping Ucluelet Campground. We hebben ons aangemeld en onze kampeerplek (nummer 14) bekeken. Op deze camping staan de kampeerplaatsen strak naast elkaar. Iedere kampeerplaats heeft een vuurkorf en een picknicktafel. Een kleine lage houten schutting, markeert iedere plek. Naast de picknicktafel is er net genoeg ruimte om de camper achteruit in te parkeren.
Lighthouse Loop - UclueletNadat we de kampeerplek hebben bekeken, rijden we eerst naar het begin van de Lighthouse Loop. De Lighthouse Loop is een wandeling van 2,7 km die door bos gaat en langs de kustlijn. Het pad is makkelijk begaanbaar, goed onderhouden en goed bewegwijzerd. We zijn niet de enige die deze wandeling lopen en we komen veel andere toeristen tegen. De wandeling heeft veel mooie uitzichtpunten. Volgens de waarschuwingsborden zijn hier zowel beren als wolven actief. Hoewel de wandeling kort is en het pad goed begaanbaar, doen we er toch 1:45 uur over. Stellar JayWe hebben geen beren of wolven gezien. Wel een Stellar Jay op de parkeerplaats. Verder hebben ze hier hele grote, dikke, zwarte, glimmende naaktslakken. Ze zien er echt heel smerig uit. Daarvan hebben we er ook een paar gezien tijdens de wandeling.
Als we terug op de camping zijn, moeten we achteruit inparkeren in dat smalle gat. Omdat we twee vrouwen zijn, komen er altijd een paar mannen kijken hoe we dat doen.  En zijn ze natuurlijk verrast dat deze twee dames die grote camper zonder problemen in kunnen parkeren, een camper achteruit inparkeren lukt ons met zijn tweeën heel goed. 😉

1. Pa Janssen:
    4 september 2018
    Toch weer een hele mooie dag gehad. Goed dat Kristel ook met de camper rijdt.
    Het is er wel heel mooi, bij mij komen er dan natuurlijk weer veel herinneringen boven.
    Groetjes pa.
  2. Moekie:
    4 september 2018
    Heel mooi genieten maar groetjes.
  3. Buurvrouw en brian:
    mooie natuur groetjes
  4. Frank Janssen:
    5 september 2018
    Zoals steeds weer genoten van jullie reisverslag en foto's. Geniet samen van het mooie Vancouver Island.
    Groetjes