Dag 10: Nairn Falls en road trip

6 september 2018 - Lone Butte, Canada

Weer: 26 °C
Gespotte dieren: grondeekhoorn, bald eagle, 3 herten

Vannacht zijn we 3 keer wakker gebeld door iemand die niet wist dat we op vakantie waren. Hierdoor een gebroken nacht en zijn we langer blijven liggen. Om 10 over half 11 reden we de camping af.
Nairn Falls Provincial ParkVlak buiten de camping parkeerde we de camper al weer om naar de Nairn Falls te wandelen. Een wandeling van 1,5 km.(naar de waterval en dezelfde weg terug, dus in totaal 3 km) Het is een mooie wandeling over een smal pad door het bos met in de diepte een opaalblauwe rivier. Na anderhalve km kom je bij de watervallen. Op de terugweg zijn we nog een smal paadje ingelopen zodat we aan de rivieroever kwamen. Ook hier mooie uitzichten.
Na een snelle lunch reden we om 12:40 uur weg naar onze volgende bestemming. Kristel reed de eerste 2 uur over smalle, bochtige, bergachtige weggetjes met dalingen of stijgingen van wel 13%.
langs de BC 99In Lilloot hielden we een korte pauze. Lilloot is een raar plaatsje. Er is 1 weg waarin alle winkels en cafeetjes zitten. Ongeveer 1/4e van de panden staat leeg. De bouw van de huizen doet denken aan het westen van Amerika. Een beetje een western-style. De huizen zijn soms nog van hout. De stad ademt een verlaten en vervallen sfeer uit. Toch duurt onze pauze nog ongeveer een uur. Een uur waarin we eerst een parkeerplek zoeken, dan de straat op en neer lopen, één winkeltje binnengaan en dan op zoek gaan naar een zaakje waar we koffie kunnen halen.
langs de BC 99Om 15:30 rijden we weer verder naar Lone Butte, waar onze volgende camping zit: Fawnlake resort. Angele rijdt nu en zij heeft alleen maar brede makkelijke wegen.
We maken onderweg nog een paar korte stoppen om van het uitzicht te genieten.

Fawnlake resortRond zeven uur zijn we in de buurt van de camping. Opeens zien we langs de kant van de weg een hert staan. Een paar km verder zien we weer een hert staan langs de weg en deze steekt vlak voor onze auto de weg over.
Onze campingplek staat gelijk aan het Fawnlakemeer. We hebben zelfs een klein steigertje voor onze kampeerplek. Het is echt een prachtig uitzicht op het meer. FawnlakeDeze camping is vooral bij vissers een geliefde plek en als we er nog maar net zijn, zijn er nog veel vissers op het water. Als we buiten gaan eten, zijn de meeste vissers al op de kant en zien we hoeveel vissen er wel niet in het water zijn. Af en toe horen we een plons van een opspringende vis.
Als het donker begint te worden, gaan we naar binnen. Er is hier ook recent een beer gesignaleerd en er zijn bovenal nogal wat muggen zo vlak bij het water. Als we binnen zitten hoort Kristel telkens een coyote janken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Femke:
    7 september 2018
    Okee. Jullie hebben nu dus wel die herten gezien. Pas je op voor de beer?
  2. Pa Janssen:
    7 september 2018
    Toch weer een mooie dag geweest en genoten van de natuur. (jammer geen foto's)
    Groetjes pa.
  3. Pa Janssen:
    8 september 2018
    Toch foto's en nog wel hele mooie. Zoveel om van te genieten.
    Groetjes pa
  4. Moekie:
    8 september 2018
    Leuk die beren wel spannend hoor lekker genieten maar.