Vijfde dag: Bourton-on-the-water, Lower Slaughter, Upper Slaughter and Stow-on-the-Wold

2 juni 2018 - Lower Slaughter, Verenigd Koninkrijk

Na het ontbijt verlieten we om 11:00 het huisje. Onze eerste bestemming was Bourton-on-the-water. Bourton-on-the-water wordt ook wel ‘little Venice of the Cotswolds’ genoemd. Nou, vergeet het maar! Ons eigen Giethoorn is mooier en zelfs dat lijkt niet op Venetië. Bourton-on-the-water was overladen met toeristen. Bourton-on-the-waterDoor alle toeristen zag je eigenlijk niets van het stadje. Japanners namen allemaal van hetzelfde plekje een foto van elkaar. En verderop deden ze dat weer en bij het volgende bruggetje nog een keer. Engelse toeristen picknickten langs het water met bij in de winkeltjes gekochte sandwiches of pasteitjes. Kinderen speelden in het ondiepe water. Nu moet je je voorstellen dat dit allemaal gebeurde aan een stroompje met de naam Windrush. In Bourton-on-the-water is dit stroompje ongeveer 6 tot 7 passen breed en hoogstens kniediep. Eigenlijk een heisa om niks in dit stadje. We hebben er wat rondgelopen, een traditional pie gegeten en hebben daarna bij de tourist information een wandelroute gekocht. We hadden namelijk op internet gelezen dat er een mooie, niet al te lange (6,4 km) rondwandeling is, die  van bourton-on-the-Water naar de dorpjes Upper Slaughter and Lower Slaughter loopt. We vonden de wandeling in het boekje “5 walks around Bourton-on-the-Water”.
Lower SlaughterWe begonnen na een sanitaire stop enthousiast aan deze wandeling. Helaas, waren we aan de eerste wandeling in het boekje begonnen in plaats van de tweede wandeling. De eerste wandeling ging van Bourton-on-the-Water via Lower Slaughter naar Upper Slaughter en dan dezelfde weg weer terug (7,2 km). De wandeling die we hadden willen doen (de tweede in het boekje) ging van Bourton-on-the-Water naar Upper Slaughter en dan terug over Lower Slaughter (6,4 km) Afijn, het maakte ook niet zo uit. De wandeling was mooi en liep langs weilanden vol gele boterbloemen, stukjes bos, langs een riviertje, door weilanden met schapen (en dus schapenstront!) en over bruggetjes. Lower Lower Slaughter - Old MillSlaughter vinden we erg mooi. Er zijn echt van die Cotswoldshuisjes en er is een oude watermolen. Bij de watermolen is een winkeltje die van alles en nog wat verkoopt. tassen, kaarten, zeep, ijs en zelfs kaarten met “naked farmers” (niet aan ons besteed, dat mannelijk naakt). Upper Slaughter was ook mooi, niet zo mooi als Lower Slaughter, maar zeker mooier als Bourton-on-the-Water.
We hebben rustig aan gelopen en waren om ongeveer 5 uur weer terug in Bourton-on-the- Water. Daarna reden we naar Stow-on-the Wold. Hier hebben we even wat rondgelopen, maar vonden we niet zo heel gezellig. Daarna via de supermarkt naar huis. We waren vroeg thuis. Rond zeven uur.