Dag 19: naar Joshua Tree Park

23 september 2017 - Joshua Tree National Park, California, Verenigde Staten

Temperatuur: warm
Afgelegde miles totaal: 2319,2 miles; vandaag: 142,8 miles (228,5 km)
Gespotte wilde dieren: raven, grondeekhoorns, valk en prairiehonden

Vanmorgen wilde het niet zo vlotten. We hebben rustig aan gedaan en een beetje lopen tutten. De camper een beetje opgeruimd en schoongemaakt en de afvalwaters geloosd. We hebben nog heel even naar de Coloradorivier staan kijken, maar erg spectaculair is het niet op dit punt. Veel watersport activiteiten en ook aan de overkant van de rivier allerlei feesttenten en vakantiehuisjes.
In plaats van de positief geplande 9 uur verlieten we pas na 11-en de camping.
Het landschap was eerst nog wat rotsachtig, maar later weer een vlakke prairie-achtige woesternij.
We wilden vroeg vertrekken omdat we naar een kleine First come – First service camping in het midden van het Joshua Tree park wilden. Een camping die erg geliefd is. We besloten al rijdend om naar een andere camping (Black Rock Campground) te rijden Ook een First come – First service, maar dan met veel meer plaatsen.
We vonden op de camping al snel een mooie plaats met een vuurplaats, een picknicktafel en een aantal Joshua Tree’s (Yucca’s). Het was een mooi plekje en omdat de zon nog lekker scheen, zijn we daar even lekker van gaan genieten. Iets te drinken, zon, camper en een boek. Heerlijk.
’s-Avonds hebben we een vuurtje gemaakt op de vuurplaats en hebben daar wat worstjes opgewarmd en marshmallows geroosterd. Verder een Amerikaanse aardappelsalade (=blokjes in plaats van schijfjes) en een tomatensalsa. We hebben nog tot laat bij ons vuurtje gezeten.

1. Frank Janssen:
    28 september 2017
    Hi Angele en Kristel,
    Vandaag pas jullie bericht binnen gekregen van 23 september, nu 28 september ?
    Denk dat jullie nu al thuis zijn of op weg naar huis van een schitterende rondreis door een mooi deel van Amerika. Kort reisverslag, maar lekker bijkomen van de vele indrukken is ook belangrijk. Mooie foto's.
    Veilige terugreis naar Nederland.
    Groetjes F&R
  2. Bea:
    28 september 2017
    Ook wel fijn zo"n relaix-dag als vandaag. Het einde is in zicht van deze super-. vakantie, ik wens jullie een goede thuisreis toe.
  3. Angele:
    29 september 2017
    @ Frank. Het klopt.dat het verhaal van de 23e pas op de 28e is gepubliceerd. We lopen uiteindelijk toch een paar dagen achter met schrijven. Inmiddels veilig thuis. Vanmiddag komen de verhalen nog van de afgelopen 3 dagen.