Dag 14: Niet naar Arches, wel naar Monument Valley Navajo Tribal Park

18 september 2017 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Temperatuur: 27 C
Afgelegde miles totaal: 1584 miles; vandaag afgelegde miles 162,1 miles (259 km)

Gespotte wilde dieren: Raven

Vandaag eerst wat boodschappen gedaan bij een plaatselijke supermarkt "Dave's". Supermarkten zijn op de routes die we rijden, bijna niet te vinden. Kleine plaatselijke buurtsupers met een zeer beperkt assortiment en al bijna geen verse spullen. Hier vindt je dus niet net zoals in Duitsland en Frankrijk van die grote hypermarchees bij elke stad of dorp. We vinden ook alles duur. 4 dollar voor een klef fabrieksbrood. Een pakje vleeswaren of kaas kost 6,50. En ook hier niet veel keus in. Bij de super waar we vandaag waren, hadden we de keus uit ovengebakken turkey of Cheddar cheese. Er zijn  ook geen alternatieven, zoals smeerkaas.
Na de boodschappen reden we weer naar Arches National Park. Het is nu maandagmorgen, dus het kan niet zo druk zijn, was ons uitgangspunt. Echter, toen we in de buurt kwamen van de ingang, zagen we alweer een lange rij stilstaande auto's staan. Nu hebben we de RV omgekeerd voordat we in de rij aansloten.
Daarna snel op weg naar onze volgende bestemming: Navajo National Monument. De omgeving was eerst nog indrukwekkend met veel rode rotsen, maar later werd het een saai landschap met lage vlakten, waar het flink waaide.
Ongeveer op de helft van de rit, wisselden we van chauffeur. Niet veel later zagen we een wat grotere supermarkt (Clark's) waar ze ook verse groenten, brood en vlees verkochten. Hier hebben we  vandaag voor de tweede keer boodschappen gedaan. De 21 dollar die we vanmorgen uitgegeven hadden aan een klef brood, een pak melk, een zak chips en wat flesjes water, is dus eigenlijk voor niets uitgegeven.
Om een uur of half vijf komen we aan bij Monument Valley Navajo Tribal park. Dit is de woestijn. Vanaf de camping loopt een wandelpad van 3,2 miles (5,1 km). We vinden het nog te warm om deze wandeling te gaan lopen. Later lezen we dat in verband met de hitte dit wandelpad is gesloten tussen 10:00 uur en 19:00. Om half 8 gaat de zon onder en dus heeft deze wandeling geen enkele zin meer vandaag.
We kijken even rond bij het museum en het winkeltje. Ze hebben hier prachtige Navajo-sieraden, maar de prijzen zijn ook "prachtig" (460 dollar voor een ketting met een hanger).
Vanavond lekker een beetje buiten de camper zitten relaxen. Dat moet tenslotte ook af en toe gebeuren. Ook genoten van de veranderende kleuren op de buttes. En kijken of we vanavond weer een prachtige sterrenhemel kunnen aanschouwen.

1. Frank Janssen:
    19 september 2017
    Hi Angele en Kristel,

Zo'n rustdag op zijn tijd kan geen kwaad dus lekker relaxen.
    Mooie foto's !!! Morgen met frisse moed weer een nieuw avontuur induiken.
    Groetjes F&R
  2. Buurvrouw en brian:
    21 september 2017
    groetjes jeanne
  3. Moekie:
    21 september 2017
    Het is daar prachtig zien leuk hoor genieten maar.gr Moekie.
  4. René:
    30 september 2017
    de kastje van de camper vol:)