Dag 4: Victoria

Weer: zonnig, circa 24 °C
Aantal km’s gereden vandaag: 55 km
Aantal km’s gereden totaal: 111 km
Gespotte dieren: meeuwen

Onze eerste nacht in de camper is goed bevallen. We hebben heerlijk geslapen. We ontbijten in de camper omdat het buiten toch wel fris is.
Iets voor 11 vertrekken we richting Victoria. Dit is ongeveer een half uurtje rijden. Met de camper is het wel even lastig om een parkeerplek te vinden, maar uiteindelijk lukt dat ook.
China Town VictoriaWe lopen via China Town richting de haven en lopen tot aan het Empress hotel langs het water. Nadat we de totempalen in het Thunderbird Park hadden bekeken zijn we het Royal British Columbia Museum ingegaan (toegangsprijs cad 26).

het maken van een totempaalHet museum biedt een fascinerende ontdekkingstocht door de geschiedenis van British Columbia en door de cultuur van de Sooke-, Cowichan-, Kwakiutl- en Haida-Indianen. In het museum is ook een complete straat met historische gevels nagebouwd, o.a. een oud treinstation, een hotel, waar je ook in kan, een ouderwetse bioscoop, waar ze een Charlie Chaplin film vertoonden. Er is een replica van kapitein Vancouvers schip de Discovery. Je kunt er ook zien hoe ze vroeger zalm handmatig inblikten,  en verder informatie over de goudkoorts, de houtindustrie, de visserij en de jacht (pelsjagers). Er is enorm veel te zien.
In Royal British Columbia MuseumWe vonden het allebei een erg indrukwekkend en uitgebreid museum, waar je ruim de tijd voor kunt nemen. Wij zijn er 4 uur binnen geweest en hebben 1 afdeling (cultuurhistorisch) gezien (inclusief half uurtje koffiepauze). De afdeling die wij bekeken hebben, was over de geschiedenis van de Indianen en de eerste blanke mensen, die voet zetten op British Columbia. De natuurhistorische afdeling met mammoet-skelet, fossielen, voetafdrukken van dino’s en dergelijke, leek ons ook reuze interessant, maar daar zijn we niet aan toegekomen. Ook de tijdelijke expositie over Egypte met mummies hebben we overgeslagen. Je kunt een combiticket kopen met het IMAX- theater (zelfde gebouw), waar National Geographic films vertoond werden. Het museum is in de zomer tot 10 uur ’s avonds open, maar om half zeven moesten we toch echt weer verder. Dit museum is zeker een aanrader.
Om half zeven liepen we terug naar de camper en rond kwart over zeven vertrokken we uit Victoria richting Malahat. Hier hadden we onze tweede camping geboekt. Deze camping is stukken minder interessant dan die in Goldstream. Het probleem is dat dit weekend, Labour-weekend is en alle campings vol zitten. Het kostte ons de grootste moeite om voor dit weekend nog campingplaatsen te vinden. Het personeel van deze camping ontvangt ons vriendelijk. We staan op een kleine plaats naast de afvaldumpplaats. Als we de camper parkeren en aansluiten op stroom en water ruiken we een wietlucht. Zo’n camping is het dus. Ach, het is maar voor een nachtje en met een camper ben je redelijk zelfvoorzienend en heb je niet zoveel te maken met de andere campinggasten.
Morgen rijden we verder naar Ucluelet. Een ritje van ongeveer 4 uur.

1. Frank Janssen:
    Good morning Ladies,
    Bij ons al heel wat jaartjes geleden dat we mochten genieten van de mooie stad Victoria. Leuk om de beelden weer terug te zien via jullie mooie foto's.
    Geniet van jullie rit naar Ucluelet en de mooie omgeving.
    Groetjes ome Frank & tante Ria
  2. Pa Janssen:
    2 september 2018
    Geniet maar van Vancouver eiland, heel rustig en een prachtige natuur. Ben benieuwt wat jullie daar allemaal te wachten staat.
    Groetjes pa
  3. Moekie:
    2 september 2018
    Jullie hebben een hele mooie vakantie wat mooi allemaal groetjes
  4. René:
    14 september 2018
    Mooie foto's en een goed verslag. jammer dat je niet alles in het museum hebt kunnen zien.