Dag 7: Van Ucluelet terug naar Nanaimo

3 september 2018 - Nanaimo, Canada

Weer: de dag begon mistig, miezerig en fris, maar tijdens het rijden wist de zon al snel door te breken en werd het een warme dag van 22 °C
Aantal km’s gereden vandaag: 191 km
Aantal km’s gereden totaal: 667 km
Gespotte dieren: bever

uitzicht van Living Forest Oceanside CampgroundAls we dit tikken, zitten we op het mooiste campingplekje van deze vakantie tot nu toe. We zijn in Nanaimo op de camping Living Forest Oceanside Campground. Vanaf onze kampeerplek kijken we uit op het water. In de verte zien we de bergen van het Canadese vasteland, wat dichterbij zien we een klein eilandje met voornamelijk gras en hier en daar een lage struik. We zien ganzen en reigers en zien zelfs een bever zwemmen. We zien de ferry die we morgen gebruiken voorbij varen.
Vandaag reden we hetzelfde stuk als afgelopen vrijdag, maar nu de andere kant op. Kristel heeft gereden. Ze heeft geen enkele moeite met 18% naar boven op een smalle bochtige weg. Een weg, die ik met mijn eigen auto waarschijnlijk niet zou durven te rijden en Kristel tuft gewoon rustig naar boven.
Bij Port Alberni stoppen we voor een Tim Horton Experience en om gelijk ons verhaal van dag 5 te posten. Tim Horton is een fast food restaurant gericht op het koffiemoment. Ze verkopen verschillende soorten koffie en heel veel verschillende soorten donuts, muffins en andere zoeternijen. De koffie smaakt goed en de muffin pumpkin spice en muffin carrot cake zijn lekker.
Little Qualicum Falls Provincial ParkLater zijn we gestopt bij Little Qualicum Falls Provincial Park. We hebben daar een kleine wandeling gemaakt die allebei de watervallen (de upper en de lower) omvatte. Alhoewel het erg droog is in Canada, zijn de watervallen toch indrukwekkend. Na deze korte wandeling, rijden we weer verder naar Nanaimo.
Voordat we de afslag naar de camping nemen doen we nog even boodschappen.
Na het inchecken gaan we ons campingplekje opzoeken.
Als we de plek zien, hebben we allebei een WOW moment, wat een prachtig uitzicht.
uitzicht van Living Forest Oceanside CampgroundWe besluiten om niet meer op zoek te gaan naar een restaurant, maar onze campingstoelen te pakken en te genieten van het prachtige uitzicht, nu het nog licht is. Biertje en chips erbij en genieten maar.
Aangezien de temperatuur aangenaam is, gaan we lekker buiten zitten om te eten.
Living Forest Oceanside Campground is een grote camping met veel voorzieningen. Er is zelfs een cafeetje voor koffie en fris met een terras aan de waterkant. De plaatsen aan het water zijn erg mooi.

1. Buurvrouw en brian:
    6 september 2018
    leuke foto,s was jullie even kwijt weer gevonden groetjes
  2. Moekie:
    6 september 2018
    Wat is het daar mooi groetjes.
  3. Pa Janssen:
    6 september 2018
    Wat hebben jullie weer een mooi verhaal gemaakt van de mooie belevenissen.
    En ook weer zoveel mooie foto's.
    Groetjes pa.
  4. Pa Janssen:
    6 september 2018
    Bij dag 6 komt te staan: je bent verdwaald waarschijnlijk foutje van de site.
    Bij de andere dagen is het weer goed.