Dag 8 Causeway Coastal route Part 2 en reis naar derde huisje

6 september 2016 - Ballintoy, Verenigd Koninkrijk

garden café Glenarm CastleNadat we met een warme hug van Penny en haar dochter Sue afscheid hadden genomen van the Barbican, reden we een heel klein stukje naar juwelier Steensons. Deze juwelier heeft voor Game of Thrones de sieraden gemaakt. De sieraden van Game of Thrones stonden in een vitrine bij de ingang. We keken ook nog even bij de collectie van deze juwelier/edelsmid en in de werkplaats. De sieraden waren erg duur, dus we hebben er niks gekocht (kijken – kijken – niet kopen!). Daarna zijn we 2 straten verder gereden naar de tearoom van het kasteel. Volgens Penny hadden ze hier hele goede koffie/thee en hele lekkere taartjes. Naar de beroemde walled gardens zijn we niet meer gegaan, maar we hebben hier nog wel even lekker een kopje cappuccino gedronken en een stuk(je) taart gegeten

Mistige coastal routeInmiddels regende het en hing er een lage mist. Hierdoor was de kustlijn soms maar een heel dun streepje, wat wel weer een leuk effect is op de foto.
Bij Cushendun hebben we een kort bezoek gebracht aan onze vierde Game of Thrones locatie: de Cushendun caves.

Torr Head RouteVanaf Cushendun zijn we over de Torr Head Scenic route gereden. Dit was echt een mooie route met veel mooie uitzichten. Althans dat denken we, want door de mist zagen we erg weinig van de omgeving.  Bij mooi weer zal je hier de diepte in kijken naar de kustlijn en de Atlantische Oceaan en zelfs helemaal naar Schotland. Torr Head ligt het dichtst bij Schotland (19 km) en je moet vanaf Torr head de Schotse kust en zelfs enkele belangrijke landkenmerken kunnen zien. Vandaag was er echter niet veel te zien. Heel af en toe zagen we een donkere contour door de mist, die – gezien de ligging – zeer waarschijnlijk Schotland was. Bij Torr Head hebben we een klein stukje in de regen gewandeld naar de top van een heuvel. Hier stond een verlaten en vervallen gebouw. Misschien een wachtershuisje of zoiets, want dit gebouw had vast en zeker een goed uitzicht over een groot stuk van de zee.

Ballintoy HarbourVia de Causeway Coastal Route ging onze reis weer verder naar Ballycastle en vervolgens verder naar Ballintoy. Bij toeval kwamen we bij Ballintoy Harbour terecht. Alweer een Game of Thrones locatie. Het strand van Ballintoy is echt prachtig. Hier gaan we zeker eens lekker wandelen van de week.

Onze cottage konden we niet zo goed vinden. De beschrijving van de eigenaresse was erg onduidelijk. Volgens de beschrijving op internet had de Rope bridge cottage een Atlantic Sea view en ook nog eens uitzicht op de Carrick a Rede Rope bridge. Beiden zijn niet waar. Op internet leek de cottage vrij te staan, maar in werkelijkheid zijn het 3 cottages bij elkaar en kijken wij (nummer 12A) zo bij nummer 12C naar binnen. De drie cottages staan in een U vorm. De tuin is gedeeld.Rope Bridge Cottage
De cottage is niet zoals we het ons voorgesteld hadden. Verder is het wel gewoon een gezellige, kneuterige cottage: klein, laag, kleine raampjes, wit geverfd. De huiskamer/ keuken is net zo groot als de badkamer in the Barbican. Er staat een bank, een fauteuil, een piepklein tafeltje  (70 X 70?) met twee krukjes en er is een kolenkachel. Het is gezellig ingericht. Er zijn veel spinnen en pissebedden, dat is dan weer een minpuntje. Nadat we een beetje van de teleurstelling zijn bekomen, hebben we eerst de kamer maar eens anders ingericht. Het tafeltje staat nu niet meer in de hoek onder de aan de wand gemonteerde TV maar staat naast het raampje, zodat we er tenminste allebei fatsoenlijk aan kunnen zitten voor de maaltijd/ het ontbijt.  Dit bevalt ons veel beter. We steken voor de gezelligheid de kaarsjes aan en na het eten lezen we allebei nog een beetje.

1. Mariska Bijsterveld:
    9 september 2016
    Weer heel leuk om jullie te volgen tijdens jullie reis. Zo te lezen zijn jullie heerlijk aan het genieten.