Dag 18: Route 66

22 september 2017 - Parker, Arizona, Verenigde Staten

Temperatuur: in Grand Canyon koud en fris en bij Seligman en Lake Havasu erg warm
Afgelegde miles totaal: 2176,4 miles; vandaag afgelegde miles 283,4 miles (453 km)
Gespotte wilde dieren: witstaart eekhoorn, valk, prairiehonden

Vandaag een lange rit voor de boeg. We willen nog graag naar Joshua Tree Park, maar dat is erg ver weg. De rit hakken we daarom in tweeën en vandaag rijden we ongeveer 260 miles.
Vanmorgen was het erg fris. Het waaide ook weer erg hard. Vandaag is dan ook de eerste dag dat we de airco tijdens het rijden niet aan hebben. In plaats daarvan hebben we de verwarming aangezet.
gemaakt van ijzerOnderweg bij Valle hebben we weer voor 90 dollar getankt. Het winkeltje bij de benzinepomp heette 'The Rock shop' en hier werden allerlei stenen en sieraden verkocht. De stenen niet alleen uit de omgeving, maar ook geïmporteerd. Grote stukken amethist en kwarts en andere halfedelstenen waren er te zien. Buiten stonden prachtige van ijzer gemaakte beelden van paarden. Prachtig! Hele Wild West taferelen ook nagemaakt. Een postkoets die overvallen wordt, een man met 2 onwillige ezels, een gezadeld paard met zijn staart omhoog en drollen op de grond. Erg leuk om te zien. Een leuke korte stop.
Seligman - Route 66Bij Seligman zijn we de Historic Route 66 opgegaan, om deze te volgen tot Kingsman. In het plaatsje Seligman stikt het van de winkeltjes met Route 66 memorables. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is er met het Route 66 logo erop. De circa 6 winkeltjes in deze stad, hebben ook allemaal oude auto's buiten staan om de klanten te lokken. Leuk, voor de vakantiekiekjes!
Seligman - Route 66Zoals gisteren beschreven, hadden we voor vandaag nog geen camping geboekt. Onderweg hadden we bij een Starbucks nog wel bij wat campings in de buurt gekeken. Als eerste reden we naar La Paz een first come - first service campground. We waren er om iets over 7, maar toen was de receptie al dicht. De informatie m.b.t. zelf inchecken was wat onduidelijk, zo was er bijvoorbeeld geen plattegrond en ook de rates stonden niet duidelijk aangegeven. Uiteindelijk zijn we het park opgereden en vonden we heel veel lege plekken. Daar hebben we onze camper maar opgehooked en vervolgens op internet de rate opgezocht en in het envelopje gestopt. De camping is overigens direct aan de Coloradorivier en heeft zeer waarschijnlijk een hele mooie ligging, maar daar zagen we in het donker niet veel van. Bij het toilet hing een briefje om bezoekers te manen het licht uit te doen: "insects are attracted to the light. Spiders are attracted to the insects. Some spiders are poisenous. Please put out the light". Gelukkig hebben we horgaas voor alle ramen in de RV.
Weer een lange dag voorbij.

1. Frank Janssen:
    Hi Angele en Kristel,
    Nog maar een reactie op jullie reisblog nu ik toch bezig ben. Nu wordt me pas ie duidelijk: het aantal afgelegde miles is een optelsom van alle miles (dacht al: dat kan toch niet op één dag) en daarbij alles op het gemakje doen en veel winkelen.
    Geniet van jullie volgende belevenissen.
    Groetjes F&R
  2. Buurvrouw en brian:
    24 september 2017
    geniet van jullie reis verhaal groetjes jeanne
  3. Moekie:
    24 september 2017
    Geniet van jullie op naar te volgende bestemming gr Moekie.
  4. Moekie:
    25 september 2017
    Heb het nog eens gelezen mooi hoor veel plezier gr Moekie.
  5. Moekie:
    27 september 2017
    Alles goed dames. veel plezier.
    gr moekie.
  6. René: