Dag 15: Antelope Canyon (Upper)

19 september 2017 - Antelope Canyon, Arizona, Verenigde Staten

Temperatuur: 27 °C
Afgelegde miles totaal: 1738 miles; vandaag afgelegde miles 154 miles (246 km)
Gespotte wilde dieren: raaf (koeien, paarden, maar die zijn niet wild)

zonsopkomstVanmorgen eerst op tijd de wekker gezet om de zonsopkomst bij Monument Valley te bekijken. We waren terug in slaap gevallen, de zon was net opgekomen, maar gelukkig nog wel mooie foto’s kunnen maken.

Na alles opgeruimd te hebben, gingen we op pad naar de volgende bestemming: Page.
Om 15.00 u hadden we een tour geboekt om de Upper Antelope Canyon te gaan bezichtigen en om 14.30 u moesten we aanwezig zijn.
Upper Antelope CanyonIn Arizona blijkt het een uur vroeger te zijn, dus waren we voor ons doen ruim op tijd aanwezig: een uur te vroeg. We hebben de tijd benut door wat rond te kijken bij winkeltjes in de buurt.
Nadat het uur bijna voorbij was, zijn we terug gekeerd naar het kantoor waar we bij geboekt hebben: Chief Tsosie’s Antelope Slot Canyon Tours.
Buiten stonden er al een boel mensen te wachten. Bij het inchecken kreeg je een papier mee met een cijfer. Bij ons stond er een 2 op. We dachten eerst dat het betekende dat we met zijn tweeën waren voor de tour.
Upper Antelope CanyonDit was niet het geval, het stond voor het getal wat correspondeerde met de jeep waar je in moest.
Er waren 5 jeeps, waar 14 mensen per jeep in konden. Zo groot was de groep dus.
Het was een hobbelig en zanderig ritje. Overal zat zand, in je haar, heel je huid bedekt met een dun laagje zand.
In het begin was onze jeep nog teruggekeerd naar het opstappunt, want er was iets misgegaan met de verdeling. Er stonden nog 2 mensen, die eigenlijk in jeep 2 moesten en 2 andere mensen moesten eigenlijk in jeep 4 zitten, maar die was al lang weggereden. Onze jeep kwam later aan bij de canyon.
Upper Antelope CanyonGelukkig hoefden we niet lang te wachten om de canyon in te mogen.
Er stonden vele jeeps buiten van verschillende touraanbieders.
Je bent dus absoluut niet de enige die in de canyon rondloopt, het is een enorme drukte.
Je krijgt wel tijd om foto’s te maken, zeker als je een beetje achteraan de groep loopt.
De gids geeft aan waar er bijzondere lichtinval is en vertelt ook een stukje over de geschiedenis van de canyon en de geschiedenis van de indianen.
Hij geeft ook tips voor je camera-instelling, indien gewenst.
Upper Antelope CanyonAls we de canyon uitgelopen zijn, moeten we via dezelfde weg weer terug. Het is de bedoeling dat je dan doorloopt en geen foto’s meer maakt. (een beetje achteraan blijven lopen, dan kun je nog af en toe foto’s maken, wel heel snel)
Terug aangekomen bij de opstapplaats, besluiten we ons eerst in te gaan checken bij de camping, een klein stukje verderop. Daarna zijn we met de RV richting Horseshoe bend gereden. Een hoefijzervormige rots in de Coloradorivier. Een korte wandeling ernaar toe, die later op de dag goed te doen is. Het is niet ver, maar als het erg warm is, heb je geen schaduw.
Er staan hordes toeristen bij de rand om een mooie foto te maken. Helaas geen mooie onsondergang en ook niet zo mooi licht om te fotograferen.
Desalnietemin, de Horseshoe bend ziet er wel mooi uit.

Morgenvroeg gaan we de andere Antelope Canyon bekijken middels een tour: de lower Antelope Canyon.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frank Janssen:
    20 september 2017
    Hi Angele en Kristel,
    Weer mooie landschappen gezien zoals te zien is op jullie foto's. Van de canyon heb ik al vaker foto's gezien van fotogroepsleden maar die van jullie doen er niet voor onder !!! Heel erg mooi. Genoten van jullie reisverslag. Genieten maar van al die mooie natuur !
    Groetjes F&R
  2. Moekie:
    21 september 2017
    Wat mooi allemaal op naar het volgende.ben blij voor jullie.Gr Moekie.
  3. René:
    30 september 2017
    De mooiste foto's tot nu toe.