Negende dag: Van Chipping Campden naar Broadway Tower

6 juni 2018 - Chipping Campden, Verenigd Koninkrijk

Onze vakantie in De Cotswolds is echt fantastisch, maar toch is het niet helemaal wat we er van verwacht hadden. We hadden namelijk verwacht dat we veel zouden wandelen en af en toe een stadje zouden bezichtigen. In de praktijk bezoeken we veel stadjes en wandelen af en toe. We genieten enorm van die Cotswald stadjes en huizen, maar vandaag is het dus echt tijd voor een flinke wandeling.
Chipping Camden - High StreetWe reden eerst naar het stadje Chipping Campden, omdat dat stadje ook nog op onze lijst met te bezichtigen stadjes stond. Het is een erg mooi stadje met veel oude huisjes. Helaas parkeren moderne auto’s voor die huizen en dat maakt het beeld toch net iets minder mooi. We zijn de High Street op en neer gelopen en hier en daar een winkeltje ingegaan. Daarna teruggelopen naar de auto om onze wandelschoenen aan te doen en onze rugzakken te pakken. In tegenstelling tot gisteren, was het vandaag heel lekker en zonnig weer.
wandeling van Chipping Campden naar Broadway TowerDe wandeling van Chipping Campden naar Broadway Tower is 6,4 km. Heen en terug is dus 12,8 km. De wandeling is een eerste deel van de lange afstandswandeling: the Cotswolds Way, welke van Chipping Campden door de Cotswolds naar Bath voert.
wandeling van Chipping Campden naar Broadway TowerDe wandeling gaat eerst door een stuk van Chipping Campden en vervolgens langs weilanden met schapen, langs en door akkers, door grasland en door bos. De wandeling gaat langzaam omhoog (en op de terugweg omlaag). Het is een mooie wandeling met mooie uitzichten op de Rolling Hills van de Cotswolds. Helaas is het wel wat heiig en is het uitzicht niet helder genoeg om foto’s te maken. Broadway TowerDesalniettemin genieten we zelf wel van het uitzicht. Hoewel de wandeling maar 6,4 km is doen we er op de heenweg 2:45 uur over (inclusief pauze). Om 17:00 zijn we bij de Broadway Tower, die dan natuurlijk al gesloten is voor bezoekers. Je kunt tegen betaling naar boven klimmen en er is een winkeltje in de Tower.
Na een pauze, waarbij we meegebrachte cakes opeten, lopen we weer terug naar Chipping Campden. Nu doen we er maar 2 uur over. Onderweg plukken we vlierbloesem om thee van te maken.
Toen we 5 jaar geleden in Schotland op vakantie waren, hebben we heerlijk gegeten bij een Indian Take Away. In Nederland hebben we nooit meer zoiets gegeten. Op onze lijst met dingen die we wilden doen in de Cotswolds, stond dus ook lekker Indiaas eten. In het huisje waar we verblijven ligt een folder van een Indian Take Away in Pershore. Hier bestellen we iets lekkers en halen dat gelijk op. Om kwart voor negen zijn we thuis. We smullen van al dat heerlijks. Waarom hebben we dat in Nederland nergens? (Althans niet bij ons in de buurt, misschien in de grote steden wel). We aten: Papadoms, Badam Passanda Chicken (chicken tikka with coconuts, almonds, sugar and touch of yoghurt with single cream), Apricot iliana (marinated chicken cooked with yoghurt apricot and cooked with fresh oregano and coriander), coconut rice, lemon rice, Bombay Aloo (potatoes), Garlic and Coriander Nan, onion salad en Mint Sauce (= felgroen). Het is echt allemaal heerlijk. En, natuurlijk, is het te veel, dus raad eens wat we morgen eten…..

1. Moekie:
    8 juni 2018
    Wat mooi allemaal groetjes.