Dag 23-24: Terug naar huis

28 september 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Temperatuur: 30 °C (San Francisco) 19 °C (Amsterdam)
Afgelegde miles vandaag: 5482 miles (8772 km)
In 19 dagen hebben we 2953,2 miles = 4725,4 km gereden met de camper.
In 10,5 uur leggen we bijna de dubbele afstand af.

Vandaag vliegen we met vlucht KLM 606 terug naar Nederland. Het vliegtuig vertrekt om 13:55 uur plaatselijke tijd. We hoeven ons deze ochtend dus niet te haasten. Bij de hotelovernachting zit geen ontbijt. We hebben wel koffie- en theefaciliteiten op de kamer dus ontbijten met thee, koffie en wat American Double Chocolat cookies. Beneden is wel een cafetaria die ontbijt serveert, maar dit is allemaal vet en met eieren. Niet echt iets, waar we ’s morgens trek in hebben.
Om 10 uur checken we uit en gaan we met de shuttle bus naar het vliegveld. Een keertje ruim op tijd checken we ons in. Daarna wat op het vliegveld rond gelopen en winkeltjes gekeken. Wat heel erg leuk is aan het vliegveld van San Francisco is dat er verschillende vitrines door het San Francisco Museum zijn ingericht. Toen we aankwamen hebben we een  mini-tentoonstelling gezien van allerlei Jugendstil voorwerpen en nu kwamen we in een mini-tentoonstelling over schoenen in verschillende tijden en in verschillende culturen. Oude sneakers gezien uit 1920. Deze zien er nog hetzelfde uit als de exemplaren die nu in de mode zijn.
De security ging heel snel, voor we het wisten waren we er door heen. Geen lastige vragen, zoals bij binnenkomst in de VS. Blijkbaar zien ze ons liever gaan dan komen.
Na de security hebben we gebruncht en wat gedronken in een heel klein tentje, waar we amper konden zitten. Als we doorgelopen waren naar Gate A10 (wij boarden bij A8) hadden we een leuk plekje gehad om rustig iets te eten en even lekker te zitten. Helaas zagen we dat later pas. Het zag er daar stukken gezelliger uit, dan waar we nu gezeten hadden. Niks aan te doen, goed om te onthouden voor een volgende keer.
Terwijl we wachten op het boarden, onze blog wat bijgewerkt, want inmiddels liepen we weer flink wat dagen achter.
De vlucht verliep spoedig en eigenlijk is er niet zo veel over te vertellen.
Om iets over 9 zijn we veilig in Amsterdam geland. Nadat we geland zijn, blijkt dat Nederland is, zoals het hoort te zijn: grijs en regen. Heerlijke Hollandse Regen!
Nadat we de bagage opgehaald hadden gingen we eerst lekker naar de AH to go op Schiphol. Een hard broodje met echte Hollandse kaas: daar hadden we al een paar dagen zin in!
Met de eigen handgeschakelde auto zijn we gelijk naar het kattenpension gereden om Jochie weer op te halen. Rond enen waren we weer thuis en is ons avontuur definitief voorbij.

1. Linda:
    29 september 2017
    Wat jammer dat het er weer op zit! Het zag er erg gaaf uit zo om te lezen.
    En wat is het snel gegaan. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad. Lekker de volgende vakantie gaan plannen nu 😃
    Ik ben benieuwd naar jullie live verhalen!
  2. Herman bos:
    29 september 2017
    Ik heb genoten van jullie verhalen en kijk alweer uit naar jullie volgende vakantie
  3. Angele:
    29 september 2017
    Jeanne, Bedankt voor de welkom thuis bloemen! Ze zijn heel mooi!
  4. Angele:
    29 september 2017
    @ Herman: wij kijken ook al uit naar de volgende vakantie... Wanneer? Waarheen? Dat houden we nog even voor ons....
  5. Frank Janssen:
    30 september 2017
    Hoi Angele en Kristel,
    Sorry voor mij late reactie op jullie reisblog. Heb wel alles gelezen en genoten van de mooie foto's maar heb het zo druk gehad met van alles en nog wat.
    Het moet voor jullie een erg mooie en indrukwekkende reis geweest zijn in Amerika lees ik in jullie eindverslag. Een belevenis die jullie levenslang zal bijblijven denken we.
    Nu weer met beide benen op de vlakke Hollandse bodem en weer naar "het gewone leven" van alledag.
    Groetjes van F&R