Dag 13: Dead Horse Point State Park en Canyonlands National Park

17 september 2017 - Canyonlands National Park, Utah, Verenigde Staten

Temperatuur: 27 °C
Afgelegde miles totaal: 1421,9 miles; vandaag afgelegde miles110,1 miles (176 km)
Gespotte wilde dieren:  hagedissen, grondeekhoorns

Arches National Park is een natuurpark in Utah, die bekend staat om de vele natuurlijke bogen die hier staan.
Ken je dat verhaal van die twee dames die naar Arches National Park gingen....Ze gingen niet. Nou, ja, eigenlijk gingen ze wel, maar toen ze in de file voor de ingang terecht kwamen besloten ze om rechtsomkeer te maken. Helaas kon dat pas na 35 minuten, toen ze de ingang van het park gepasseerd waren en bij de rotonde konden draaien.

wandeling naar Dead Horse Point26 miles verder ligt het Dead Horse Point Statepark. We reden hier naar toe. Helaas geldt de Beautiful America pas hier niet, en moesten we 15 dollar entree betalen. We zijn even het visitor centre in gegaan. Omdat ze niets lekkers (lees: betaalbaar) voor de lunch verkochten, hebben we op de parkeerplaats in onze camper een eitje gebakken en met 2 boterhammen opgegeten.
Daarna zijn we van het visitor centre naar Dead Horse Point gelopen. Een wandeling van anderhalve mile.
Dead Horse PointDe legende vertelt dat een groep cowboys een kudde wilde mustangs in het nauw hadden​ gedreven op een landtong en de ingang van 30 feet afgesloten had met rotsen en bosjes. Op deze manier ontstond er een natuurlijke kraal. De cowboys hebben, volgens de legende, vervolgens de paarden die ze wilden hebben uitgezocht en heeft de rest daar achtergelaten om te sterven van de dorst, terwijl de Colorado rivier 2000 feet beneden de paarden stroomde.
De wandeling was mooi met veel vergezichten.

Canyonlands - Grand View Point wandelingNadat we weer teruggelopen waren, reden we door naar een ander National Park dat vlakbij ligt: Canyonlands National Park. Bij dit park hadden we weer wel gratis entree met de Beautiful America pas. We reden door het park naar de Grand View Point Overlook om daar een stukje langs de Rim (= rand) te lopen. Hier zijn alweer mooie uitzichten te zien op de diepte, de canyon, de spelonken en de rotsen.

Canyonlands - Mesa ArchNa zonsondergang zijn we nog even doorgereden naar de Mesa Arch. De enige boog in dit natuurgebied.
Uiteindelijk waren we na negenen weer bij de camping terug.

1. Frank Janssen:
    Hi Angele en Kristel,
    Wat een mooie foto's !!!
    Genoten van jullie belevenissen.
    Groetjes, F&R
  2. Buurvrouw en brian:
    19 september 2017
    wat weer mooie foto's geniet van jullie reis verhaal groetjes
  3. Pa Janssen:
    19 september 2017
    Wat hebben jullie toch al veel meegemaakt en gezien.
    Geniet steeds van jullie mooie verhalen en van de hele mooie foto's.
    Ben nog steeds benieuwd of jullie nog speciale wilde dieren zullen zien. ( beer, poema)
    Groetjes pa.
  4. Moekie:
    19 september 2017
    Wat is het daar mooi. hoop dat jullie ook beren zullen zien.Gr Moekie.