Dag 12: Capitol Reef

16 september 2017 - Capitol Reef National Park, Utah, Verenigde Staten

Temperatuur: 26 °C
Afgelegde miles totaal: 1311,8 miles; vandaag afgelegde miles 170,9 miles (273 km)
Gespotte wilde dieren:  hagedissen, grondeekhoorns

Vanmorgen eerst nog een leuk gesprek gehad met een echtpaar uit Virginia. Ze wilden graag onze RV van binnen bekijken, omdat ze zelf iets anders wilden dan hun eigen caravan. We werden meteen uitgenodigd om ook naar hun caravan te komen kijken. Leuk! Gisteren hadden we met de vrouw van het echtpaar al een tijdje staan kletsen bij de wasmachine. Ze komt oorspronkelijk uit Duitsland en vond het leuk om ons te horen praten. Het deed haar aan “thuis” denken. We hebben nog een beetje Duits tegen haar gepraat.

Capitol Reef - Panorama pointNadat we afscheid hadden genomen, gingen we op weg voor een wandeling in Capitol Reef.
Van Harry, de eigenaar van de camping hadden we al tips gekregen over mooie uitzichtspunten en mooie wandelingen.
We gaan eerst naar het Panorama Point, een heel mooi viewpoint. Als we hier staan wanen we ons een klein beetje in zo’n ouderwetse western film. Allemaal rode rotsen. Je ziet als het ware de lonesome cowboys er al doorheen rijden. Daarna rijden we 1 mile door naar ‘Goosenecks’, een mooi uitzichtspunt op 0,2 mile afstand van de parkeerplek. Als we weer verder rijden stoppen we onderweg even bij een uitzichtspunt. Hier komen we een leuk senior echtpaar tegen met een knalblauwe Porche. Ze vragen of we een foto willen maken en daarna raken we aan de praat. De man heet Verboon en heeft oorspronkelijke roots in Nederland, hoewel hij daar nog nooit geweest is.
Capitol Reef - petrogliefenHet volgende punt waar we naartoe rijden zijn de petrogliefen(rotstekeningen). Via een houten pad kun je een aantal van deze tekeningen bekijken. Het is natuurlijk wel bijzonder dat die tekeningen daar al zo lang zijn, maar wij vinden het niet erg interessant en gaan een stukje wandelen.

Capitol Reef - Cohab Canyon TrailWe parkeren de RV aan de kant van de weg bij de trailhead van  ‘Cohab Canyon trail’.
Dit is een hele mooie en afwisselende wandeling. Het eerste stuk is even een flinke klim, daarna valt het wel mee met de hoogteverschillen. Het landschap bestaat uit rotsen, grillig gevormde bomen en rivierbeddingen(droge).
Capitol Reef - Cohab Canyon TrailOnderweg komen we een hele vriendelijke Engelsman tegen, echt zo’n gesoigneerde heer. Met een prachtig Brits accent. We vertellen dat we op weg zijn naar Gifford house. Dit bevindt zich op het eind van de trail en daar hebben ze homemade pies.  Volgens Harry van de camping zijn deze erg groot en lekker. De Britse heer vertelt ons dat er een harvest fair is met muziek.
Op het eind van de heenweg horen we de muziek al van verre. Het laatste stuk van de eerste helft van de trail loopt erg steil met zigzagpaadjes naar beneden.
Eenmaal beneden aangekomen zien we een aantal kraampjes met allerlei handwerkactiviteiten, een bandje met livemuziek en natuurlijk het Gifford House.
Capitol Reef - Gifford House - Rhubarb/strawberrie pieDe taartjes zijn inderdaad groot en we besluiten samen een stuk taart te nemen om met zijn tweeën te delen. De smaken zijn: kers, perzik en aardbei/rabarber. We gaan voor de aardbei/rabarber. Daarbij nemen we thee en een flesje fris. Na afgerekend te hebben, gaan we lekker buiten in het zonnetje zitten en genieten we van de overheerlijke taart. Het taartje is precies wat je je voorstelt van een Amerikaanse vruchtenpie. Een gesloten taartje met lekkere vulling. Zoals je ze weleens in een film ziet als er een taartenbakwedstrijd is. Nou, de taartjes van het Gifford House krijgen van ons een dikke 10!  Echt een aanrader! Zowel de trail als het stuk taart.
Als alles op is, hebben we weer frisse moed voor de terugweg. Het eerste stuk gaat nu dus steil omhoog, de rest van de wandeling is makkelijker, maar toch uitdagend genoeg.
Capitol Reef - Cohab Canyon TrailVoor de 2e keer komen we de Brit tegen. Hij vraagt ons of de taart gesmaakt heeft.
Vandaag hebben we allemaal hele leuke mensen ontmoet.
We zeggen nog tegen elkaar: vandaag is het ‘de dag van de leuke mensen’.
Op dat moment weten we nog niet dat het niet zo blijft.
Als we ’s avonds op de camping aankomen (Pack Creek Campground in Moab) worden we niet vriendelijk te woord gestaan door een onverschillige jonge’dame’. Die heeft er duidelijk niet zo’n zin in.
De camping valt ook erg tegen, helaas staan we hier 2 nachten. Het is ook niet zo’n fijne buurt.
Het lijkt echt zo’n trailerpark, met een bepaald slag mensen.
Ach ja, het is al wat later op de avond en morgen zijn we toch de hele dag weg, dus van de camping zelf gaan we toch weinig zien. Wel jammer, want de vorige 2 campings waren echt supergoed, mooie locatie en leuke, vriendelijke, relaxte mensen.

1. Linda:
    18 september 2017
    Wat mooi! Hier zijn wij nog niet geweest. Hint Arjan😬
    Bevalt het met een camper op reis?
    Leuk een praatje zo nu en dan met leuke mensen!
    Vee plezier nog.
  2. Angele:
    18 september 2017
    @ Linda:
    De camper bevalt goed. Het is net een grote handtas, je hebt altijd al je spullen bij je. Het is een automaat en Kristel kan er veel beter mee rijden. Als ik rij, gaat mijn rechterhand nog steeds naar de versnellingspook en mijn linkervoet naar het pedaal. Eén keer heb ik keihard op de rem getrapt omdat ik terug wilde schakelen. De persoon die achter me reed was not amused. Verder tot nu toe een topvakantie! We moeten wel vaak tanken.
  3. Frank Janssen:
    19 september 2017
    Hi Angele en Kristel,
    Wat doorkruisen jullie spectaculaire landschappen met de camper. Toch al heel wat gezien en beleefd van dit del van Amerika. Zoals steeds genoten van jullie reisverslag en bijzonder mooie foto's.
    Groetjes, F&R
  4. Moekie:
    19 september 2017
    wat leuk allemaal zeg en wat mooi gr Moekie.
  5. Linda:
    20 september 2017
    Super dat het bevalt! Je hebt je huis op wielen altijd bij, vinden wij ook fijn. Keigoed dat jullie beiden rijden! Bij ons rijd er maar één en dat ben ik niet😬
    De foto's zien er echt super uit! Echt een pracht vakantie! Nu de beren nog zien.
    Volgend jaar weer met de camper en dan Canada??👊🏻
  6. René:
    30 september 2017
    Het contact met andere mensen maakt get extra leuk.