terug naar huis

15 mei 2017 - Oosterhout, Nederland

maandag 15 mei 2017

De  laatste dag van ons weekendje met de camper.

Vanmorgen hadden we vol op zon op ons reuzengrote gazon. We stonden aan de rand van het tentenveld en aangezien er verder niemand op het veld stond, voelden het hele veld aan als onze voortuin.
Na het ontbijt hebben we eventjes met een balletje over gegooid om de spieren (en eigenlijk vooral de lachspieren) een beetje los te krijgen.

Om 11 uur reden we weer weg van deze camping. We reden terug naar Enkhuizen om daar vervolgens de Enkhuizer Dijk naar Lelystad te rijden. De Enkhuizer Dijk is echt een mooi stukje om te rijden. Aan beide zijden water. Aan de ene kant van het IJsselmeer en aan de andere kant van het Markermeer. Ik rijd hier wel eens voor mijn werk en vind het altijd weer een mooi stukje. Het water aan de ene kant is bijvoorbeeld altijd een andere kleur als het water aan de andere kant. Op 2/3e van de rit (vanaf Lelystad gezien) heb je een aalscholverkolonie die vlak bij de dijk nestelt. Dit mooie stukje wilde ik Kristel al een hele tijd laten zien en vandaag kwam het er eindelijk van. En wat natuurlijk ook hoort bij de Enkhuizer Dijk: honderden insecten die Harakiri plegen op je voorruit. De carwash in Lelystad doet vooral in de zomermaanden goede zaken.

Aan de andere kant van de dijk gingen we rechtsaf naar het outletcentre Bataviastad. Lekker even shoppen! Helaas hadden we niet te veel tijd, omdat de camper tussen 14:00 en 16:00 schoongewassen en gestofzuigd terug gebracht moest worden.
We hebben dus maar een paar winkeltjes kunnen bezoeken en reden omhalf 2 weer verder. We maakten onderweg nog een tussenstop bij Hajé. Daar is de koffie goed en zijn de broodjes lekker.

Terug in Montfoort hebben we eerst de camper afgetankt en hem daarna van binnen en buiten schoongemaakt. Alle insectenlijkjes verwijderd met spons en hoge drukslang. Netjes op tijd de camper ingeleverd en toen met de personen-auto weer verder naar huis.
Wat zit onze eigen auto laag! En wat reageert die koppeling toch lekker licht! Oh, en de spiegels! Ik kon er alles weer in zien. Dat had ik nog niet verteld: de spiegels van de camper leken eerst net vergrotende spiegels (net als van die make-up spiegels). Later besefte ik dat de spiegels niet vergroten, maar gewone spiegels zijn, terwijl de spiegels op moderne auto’s alles juist verkleinen.

Met een beetje file waren we rond zessen weer thuis en zat ons weekendje er weer op.
Ooit gaan we nog wel eens met een echte T2 toeren en ook zullen we zeker nog eens met een “gewone” camper een weekendje of weekje weg gaan. Het is ons goed bevallen.

1. Linda:
    Superleuk!
  2. Buurvrouw en brian:
    16 mei 2017
    jullie zijn weer thuis was een leuk belevenis
  3. Bea:
    16 mei 2017
    Weer genoten van jullie belevenissen en ook het verhaal erom heen is zo gezellig om te lezen. Mooie foto's!!!
  4. Mariska Bijsterveld:
    16 mei 2017
    Zo te horen hebben jullie een leuk weekend gehad. Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen. Mooie foto's.

Liefs René en Mariska xx Chloë en Joni
  5. Wendy Koedoot:
    16 mei 2017
    Was weer een leuk verslag, meiden. ik kan me voorstellen dat het wel wat knus is in zo'n VW camper, maar wel eens wat anders dan hotels of huisjes.
  6. Fred:
    17 mei 2017
    jullie kunnen het leuk vertellen