Achtste dag op Madeira: Botanische tuin van Funchal en Christo Rei

26 mei 2017 - Funchal, Portugal

Ook vandaag was het weer te warm om op het balkon te ontbijten en hebben we binnen gezeten.

Jardim BotanicoRond 12 uur vertrokken we richting Funchal. Op iedere website over Madeira die je opent zie je een foto van de Botanische tuin, dus hier moeten we zeker naar toe.
De Jardim Botanico is kleiner dan het Jardim Tropical Monte Palace. Het lijkt ook minder goed onderhouden: de weggetjes zijn niet allemaal even netjes en hier en daar schiet het onkruid behoorlijk op tussen de planten. Toch zien we voldoende tuinmannen en –vrouwen aan het werk. De Jardim Botanico doet ook meer aan als een (botanische) tuin, terwijl het Jardim Tropical Monte Palace meer voelt als een park. We hebben een aantal uren rondgelopen in deze Jardim en genoten van alle bloemen en natuurlijk ook van een koffie met een gebakje. Het is erg warm.

Jardim BotanicoWe hadden gepland om in de middag met een boottocht mee te gaan om dolfijnen en walvissen te spotten. We wilden dit gisteravond boeken via internet. Op de webpagina stond de boottocht voor vanmiddag nog als boekbaar/beschikbaar (“available”). Toen we het gisteren wilde boeken, kwam pas op de derde pagina van het boekproces te voorschijn dat de tocht 2 dagen van te voren geboekt moest worden. Jardim BotanicoBalen, maar dan bewaren we dit voor een volgende keer. We moesten dus nog iets anders verzinnen voor vanmiddag en dachten aan een wandeling in de buurt. Stiekem hoopten we dat de organisatie van die boottocht nog iets zou laten horen, naar aanleiding van de mail die we gisteren gestuurd hadden en dat we alsnog mee konden varen, maar het mocht niet zo zijn. We nemen de dag zoals deze komt. Omdat het zo warm is hebben we eigenlijk ook geen zin meer om te wandelen.

Cristo Rei do GarajauWe rijden naar Ponta do Garajau om naar het Christo Rei beeld te kijken. Het is erg groot. Achter het beeld loopt een pad met treden naar het uiterste puntje van deze landtong. Hier lopen we naar toe. Vanaf de punt genieten we nog even van het uitzicht.

In het appartement gaan we na het eten poetsen en de koffers inpakken. Morgen om 7:15 vertrekken we richting het vliegveld.

1. Frank Janssen:
    Goede morgen Angele en Kristel,
    Jullie reisverslag weer met belangstelling gelezen en genoten van de foto's. Wat een mooie dames tussen de cactussen !!!
    Goede reis naar huis !

Groetjes van ome Frank en tante Ria
  2. Linda:
    27 mei 2017
    Wat jammer dat jullie reis er weer op zit! Super leuk om te lezen.
    Wanneer is jullie volgende trip?
  3. Mariska Bijsterveld:
    27 mei 2017
    Wat heerlijk weer om jullie reisblog te lezen. Mooie foto's. Heb er van genoten. Goede terugreis.

Liefs Mariska
  4. Pa Janssen:
    28 mei 2017
    Heb toch weer kunnen genieten van jullie reisverhalen en mooie foto's. Ik wens jullie een voorspoedige reis naar huis toe.

Groetjes pa.
  5. Fred:
    30 mei 2017
    Heb genoten van jullie verhaal. Ik was er 15 jaar geleden in april en toen was het weer toch anders dan jullie het nu ervaren hebben, maar ik herken wel veel dingen op de foto's en de namen.
    groetjes
  6. Bea:
    30 mei 2017
    Het was weer erg leuk om jullie verhaal te lezen, prachtige foto"s, het was weer genieten, bedankt!!
    Groetjes