Dag 8 Zion

12 september 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Temperatuur: 34 °C
Afgelegde miles totaal: 907 miles; vandaag afgelegde miles 0 miles (0 km)
Gespotte Wilde dieren:  Grijze eekhoorns, 6 herten, raven, vleermuizen en een tarantula(!)

Vanmorgen eerst een beetje uitgeslapen, want we waren nog moe van de reisdag van gisteren.
Na ons ontbijt hebben we de tas gepakt om naar ‘Nationaal Park Zion’ te gaan.
Ze adviseerden om voldoende water mee te nemen, wat te eten, jezelf minimaal met factor 30 in te smeren, een petje, eventueel wat warms (vanwege de temperatuursverschillen in de canyons).

Met een vol gepakte rugzak gingen we op weg. Eerst met de shuttlebus via onze campground in Springdale naar de ingang van het park.
Vanuit het visitor’s center kon je de shuttlebus pakken, die verschillende stops aandeed in het park.
9 in totaal.
Wij wilden sowieso ‘the Narrows’ lopen. Een trail door een rivier, die tussen een kloof heen meandert.
Bij het visitor’s center kon je voor $24,- p.p. wandelstokken huren plus waterschoenen en een paar sokken.
Wij hadden in Nederland al goede waterschoenen (Beco) gekocht. En onderweg op de route vindt je als je geluk hebt een goede stevige stok.
De wandeling ‘the Narrows’ begint eerst met een andere makkelijke wandeling: the riverwalk, die 3,5 km lang is.
Dit pad is geasfalteerd. Daarna mondt dit pad uit in het veel spannender pad: the Narrows.
De wandeling is 15 km, maar je kunt op ieder moment terugkeren in de rivier, dus je kunt deze wandeling net zo lang maken als je wilt.
Wij hebben in totaal 3 uur in de rivier gelopen, heen 1,5 uur (fotostops) en terug een uur. De wandeling is een absolute aanrader! Een ‘must do’ als je in Zion bent. Een korte broek is handig om aan te doen,want er zijn stukken in de rivier bij, waar je tot bijna aan je heupen toe nat wordt. Op sommige plekken is het dieper en heb je meer stroming. Ook bestaat de kans op ‘flash floods’. Vandaag was de kans mogelijk op flash floods. Geen last van gehad overigens.
Als we het pad richting de shuttlebus lopen, komen we een aantal grijze eekhoorns tegen, die bedelen voor wat lekkers. Je mag ze absoluut niet voeren, krijg je een hele hoge boete voor. Blijkbaar heeft een toerist er eentje wat lekkers gegeven, want het beestje zat op een pinda te knabbelen. Zag er best schattig uit, leuk voor de foto. Een stuk verder op de wandeling zagen we een groepje mensen met camera’s in de weer, daar moest wat te zien zijn. Dichterbij aangekomen zagen we waarvoor: een heuse tarantula! Normaal ben ik ontzettend bang voor spinnen, maar ik vond dit toch wel heel erg gaaf om te zien. Ik durfde zelfs foto’s te maken op korte afstand. Een goede therapie om van je spinnenfobie af te komen. Dus zus: ook iets voor jou?

Op de terugweg besloten we om met de shuttlebus nog een stop te maken bij de ‘wheeping rock’, een korte trail van een halve km, die vrij steil omhoog ging. Er komt een soort van druppelgordijn van de rots af, wat een mooi schouwspel geeft.

We besluiten nog een stop te doen: ‘Grotto’. Ook een korte wandeling door een mooi gebied, waar we een aantal herten tegenkomen, die helemaal niet schrikken van onze aanwezigheid. Ze hebben meer belangstelling voor de grasjes en ander groen, dan voor ons.

Tegen 20.00 u keren we terug naar de campground. Bij restaurant ‘the spotted dog’ kijken we nog op de kaart, staan lekkere dingen op, maar we besluiten toch om zelf iets te eten klaar te maken, omdat we nog zoveel moeten doen ter voorbereiding van de andere dag. En een wasje draaien en de blog bijhouden.
Angèle heeft lekkere wraps klaargemaakt met kip, salade, avocado. Vergezeld van een lekker koud biertje: Coors.

1. Linda:
    13 september 2017
    Mooie foto's dames! Gaaf hè, the Narrows.
  2. Moekie:
    13 september 2017
    Wanneer gaan jullie indianen zien.wat mooi is het daar overal .groetjes moekie
  3. Fred:
    13 september 2017
    het is een echt avontuur (en duur)
    maar je ziet wel wat bijzonders
  4. Moekie:
    15 september 2017
    Ik heb nog eens extra gekeken vind het zo mooi.
  5. Mariska Bijsterveld:
    17 september 2017
    Hoi dames, wat ziet het er daar fantastisch uit. Mooie foto's. En zus misschien valt het in het echt mee die taratula, maar ik kreeg hier echt de kriebels als ik de foto zag. Jeetje wat groot.

Liefs Mariska
  6. René: